*Kadar muflis golongan muda di Malaysia merisaukan* KUALA LUMPUR: Kadar muflis golongan muda di Malaysia adalah sesuatu yang merisaukan. Ketua Pegawai Eksekutif Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK), Azaddin Ngah Tasir, berkata berdasarkan rekod Jabatan Insolvensi Malaysia, sebanyak 97,215 kes kebankrapan dicatatkan di negara ini sepanjang tempoh 2012 sehingga… https://www.akpk.org.my/news/958-kadar-muflis-golongan-muda-di-malaysia-merisaukan ☝🏼☝🏼☝🏼 Ini adalah laporan yang dikeluarkan oleh AKPK. Tidak mustahil anda juga akan tersenarai dalam senarai yang dikeluarkan oleh pihak berkenaan. Kerana nasib kita di masa akan datang kita sendiri tidak mengetahui. Masa yang ada, kekuatan yang ada, ilmu yang ada gunakan sebaik mungkin dalam perjuangan menyelesaikan hutang dalam masa singkat. DPEIN ada kaedah penyelesaian hutang jangka masa singkat. Jom hadir seminar yang dianjurkan DPEIN secara percuma atau table talk dengan wakil DPEIN di tempat anda untuk penerangan. Bertindak sebelum terjerat. Hutang adalah beban bukan lambang kekayaan. Man Jadda Wa Jada Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba *Tempahan Seminar Bebas Hutang Riba Jana Kebebasan KEWANGAN* *21/7/2018* *9am to 11am* *HQ DPEIN Danau Kota* *Setapak* Whatsapp ke *0172378001* *Dpein Subang Bestari*


Advertisements
By azlinda2

Berminat menjadi Anggota JPJ? 1. Pemeriksa Kereta Motor AB19 – Lelaki / Wanita 2. Pembantu Penguat Kuasa Gred KP19 – Lelaki / Wanita 3. Pen. Pegawai Penguatkuasa Gred KP29 – Lelaki / Wanita 4. Pegawai Penguatkuasa Gred KP41 – Lelaki / Wanita Kelayakan Minima Permohonan ialah SPM Gaji bermula dari RM1,362.00 – RM9,547.00 Permohonan Terbuka Sepanjang Tahun melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia Baca lanjut di: http://www.jobcari.com/2018/02/cara-memohon-sebagai-anggota-jpj.html Ada anak@adik@sedara mara lepas SPM tu suruh ja depa apply..mana tau ada rezeki dpa kan


By azlinda2

Assalamualaikum, Bismillah #Tempahan rawatan bekam dibuka #bekam buang angin bisa dan darah kotor #3bulan SEKALI berbekam darah kehitaman #kulit gatal berjerawat petanda darah bertoksin, Berbekamlah konsisten SEBULAN SEKALI MENGAPA KITA HARUS BERBEKAM ? Selepas 80 hingga 120 hari, sel-sel darah merah di dalam tubuh kita akan mati dan dibuang oleh hati (liver) akan tetapi, tidak kesemuanya dapat dikeluarkan. Oleh kerana sifatnya yang melekit dan tidak berfungsi, lama-kelamaan mereka akan memenuhi ruang-ruang urat kecil yang dipanggil kapilari , baik di sekeliling organ-organ penting dan juga di bawah kulit. Sel-sel mati ini akan dibawa oleh arus perjalanan darah yang laju ke semua bahagian tubuh, dari kepala hinggalah ke kaki. Ia akan melekat diantara satu sama lain dan bercampur dengan asid urik, urea dan toksin. Sel darah kotor ini akan berkumpul di lapisan bawah kulit sebelum dikumuhkan. Sel darah ini akan digantikan dengan sel darah merah yang baru. Darah yang baru mengandungi oksigen dan nutrien yang diperlukan oleh sel tubuh. Sel darah yang rosak (darah kotor) yang gagal dikumuhkan dan masih hadir dalam sistem aliran darah menyebabkan faktor utama yang mengakibatkan kapilari tersekat dan tersumbat, kesannya akan menganggu pelbagai sistem badan dan menyebabkan kegagalan sistem limfa, ginjal dan hati tidak berfungsi dengan sempurna yang akhirnya akan menyebabkan pelbagai penyakit kronik. Gejala awal yang dapat dirasai oleh tubuh badan ialah badan terasa lesu, letih, kebas kaki dan tangan, pening, cepat marah, cepat bosan, murung, mudah mengantuk dan mudah pitam. “Dengan ringkasan diatas, dapatlah disimpulkan keharusan berbekam kepada kita yang mana ia dapat mencegah tubuh badan kita daripada menjurus kepada penyakit-penyakit yang lebih kronik seperti diabetes (kencing manis), darah tinggi, migrain dan sebagainya.” Adalah menjadi tanggungjawab kepada kita untuk memastikan tubuh badan kita sentiasa sihat wal afiat dengan cara berusaha mencegah dan berdoa kepada Allah agar diberikan kesihatan supaya mudah beribadat kepadanya. Insya’Allah… Sabda Rasulullah SAW – “Sesungguhnya pengubatan paling utama yang kamu gunakan adalah bekam” (Hadis sahih). TEMPAHAN rawatan bekam whatsapp ke 017-237 8001 Pusat Rawatan Bekam Sunnah Az-Zahra Subang Bestari [Since 2013] #info lanjut like fb: www.facebook.com/bekamVIP #Sebar kebaikan rawatan bekam pada rakan dan family anda….Sila share^^ #SEMINAR BEBAS Hutang Riba Dpein https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

*DPEIN* atau *Dewan* *Perkasa* *Ekonomi* *Islam* *Nusantara* Satu pertubuhan yang berdaftar di bawah ROS, dalam matlamat mengumpulkan umat Islam di bawah satu payung untuk memperkasakan sistem ekonomi Islam. DPEIN menjemput dan mengajak umat Islam semua untuk membina kekuatan Islam secara berjemaah dalam bidang ekonomi. DPEIN menyediakan kaedah untuk ahlinya menyelesaikan hutang² riba tanpa perlu membayar balik. Kaedah yang biasa tetapi pendapatan memang luar biasa. Berminat utk mengetahui bagaimana kaedah dari DPEIN boleh hadirkan diri ke seminar *Cabaran Ekonomi 2018/2019 & Kaedah Penyelesaian Hutang* di seluruh Negara. Tiada paksaan disini. Jadi kepada yang tidak setuju kaedah ini. Kami mohon ampun, kami tiada masa untuk berdebat. Apa kebenaran disini. Majoriti hutang di Malaysia mempunyai unsur riba. Umat Islam perlu bina kekuatan berjemaah segera. Kestabilan ekonomi umat Islam sekarang dalam keadaan membimbangkan. Mulakan langkah anda sekarang. *DPEIN Wardah Kebangkitan Ekonomi Islam Akhir Zaman* *Tarikh* *SEMINAR* *Dpein* : *21/7/2018* *Sabtu* *9am to 11am* *Tempat : Hq Dpein Danau Kota Setapak* *Tempahan Seminar Wasap ke* *0172378001* Dpein Subang Bestari Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

POIN PUNCAK + POIN MEMORI + TINGKAT STAMINA #bekam persediaan mendaki Gunung Ledang next week . Badan ringan lepas bekam jadi kuda hitam 🐎🐎🐎 berbekam pakej Overhaul GUASA Terlaris Bekam Azzahra Konsisten berbekam sebulan sekali untuk kesihatan optima sekeluarga .. Tak Sihat ?? Nak akupuntur dan Bekam ? Urutan lelaki power 18sx?? Tempahan whatsapp ke 0172378001 Bekam Azzahra Subang Bestari #sertai kami 21@22/7/2018 Seminar Bebas hutang riba #30 tempat kosong terawal sahaja #selesaikan hutang kereta, kad kredit, rumah, bank, Bankrap segera #janarm100k #jutawansoleh2019 #DpeinSubangBestari


By azlinda2

Badan Meteorologi dan Geofisika menyatakan bahwa akan terjadi kemarau panjang yang akan melanda dunia. Diperkirakan kemarau panjang tersebut akan dimulai tahun 2019 hingga 2022. Cadangan air dunia saat ini hanya tersisa 3% saja. Lalu apa artinya informasi ini bagi kita? Artinya adalah keluarnya Dajjal telah sangat dekat. Dan munculnya Imam Mahdi telah berada di tengah-tengah kita, tanpa kita sadari. Ini berarti apa yang disabdakan Rasulullah telah terbukti. Dalam hadits tentang kisah Tamim Ad-Dari, keluarnya Dajjal di tandai dengan keringnya danau Thabariyyah (Tiberias), keringnya mata air Zughar, dan pohon kurma Baisan tidak berbuah lagi. Dan jika kita mengikuti perkembangan informasi terakhir tentang tiga pertanda tersebut, sudah nyata terjadi. Sudah dua tahun ini, pohon kurma di Baisan tidak berbuah lagi. Diikuti dengan semakin minusnya mata air Zughar. Dan yang paling mencengangkan adalah surutnya air di danau Tiberias di Israel sudah sangat mengkhawatirkan. Sedemikian, sehingga pemerintah Israel sibuk mencari sumber air lain. Salah satunya perencanaan penyulingan air laut. Dalam hadits lain dikatakan bahwa Dajjal akan keluar dari sarangnya ditandai setelah terjadi kemarau dan kekeringan selama kurun 3 tahun. Dan sebagaimana disebutkan di atas, bahwa Badan Meteorologi dan Geofisika telah memperkirakan kekeringan panjang akan dimulai tahun 2019 hingga 2022. Jika di antara kita ada yang pernah berhaji dari tahun 2011, 2012, 2013, 2014, maka insya Allah pernah berjumpa dengan “calon Imam Mahdi” di dekat Ka’bah. Dan hanya orang-orang khusus saja yang mengetahui tanda tandanya. Dan kemunculan Imam Mahdi ini seperti yang pernah di nubuwahkan oleh Rasulullah adalah ditandai wafatnya Raja yang namanya bermakna nama hewan. Bisa jadi ia adalah Raja Fahd (Fahd: singa). Setelah itu terjadi perselisihan. Dan naik tahta raja yang banyak dosa, kemudian meninggal, kemudian muncul raja yang baik. (Bisa jadi ia adalah Raja Salman). Wallahu a’lam. Di masa atau setelah masa pemerintahan Raja Salman inilah terjadinya pembai’atan atas Imam Mahdi. Dari pertanda ayat-ayat qauniyah tersebut, kesimpulannya adalah akhir dari fananya dunia ini sudah demikian dekat. Marilah kita berbuat baik semaksimal mungkin, dan ajaklah setiap berjumpa dimanapun untuk semakin bersungguh sungguh memperbanyak amal akhirat.


By azlinda2

*ILMU MEMBAWA KEJAYAAN DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.* Ilmu sangat penting dalam menjalani kehidupan seharian di dunia lebih² lagi di akhirat. Setiap perkara yang dilakukan tanpa ilmu pasti akan berlaku kesulitan dan mungkin mengalami kegagalan. Dalam mengajak umat Islam kepada majlis ilmu adalah 1 cabaran yang cukup sukar. Dengan sebab cetek ilmu umat Islam akhir ini jelas tertindas, rosak akhlaknya, peratus kemiskinan meningkat dan banyak lagi musibah lain. DPEIN telah merancang sejak 15 tahun untuk mengubah identiti umat Islam sekarang kepada Islam yang berilmu dan bukan Islam keturunan atau Islam ikut-ikutan. DPEIN memperkenalkan Gagasan Dakwah Ekonomi 3M bagi membentuk kekuatan berjemaah. Kenapa dakwah kepada ekonomi. Ini bukan kerana mencari duit semata². Tapi ini lah senjata yang digunakan musuh Islam untuk merosakkan umat Islam. Sebaliknya bagi DPEIN menjadikan duit untuk mengubati dalaman umat Islam melalui dakwah, majlis ilmu dan majlis zikir. Dengan keupayaan sistem PKKA mampu memberi bantuan kepada umat Islam dalam misi membebaskan mereka dari masalah hutang dan riba. Riba adalah 1 hukum yang jelas ditegah di dalam al quran dan ancaman Allah terhadap pelaku riba. Bagi mendapat keberkatan hidup riba perlu dibanteras agar redha Allah bersama kita semua umat Islam. Pertolongan Allah jua harapan utama umat Islam. Adakah akan ada pertolongan Allah untuk kita yang sedang melanggar hukumnya? Sama² fikirkan. Apa yang DPEIN harapkan, beri lah kami peluang untuk kami memanfaatkan ilmu yang kami ada. Hadir lah seminar kami, untuk kami menerangkan sistem PKKA ini. https://bit.ly/2miVApB Yang pasti sistem ini boleh membantu umat Islam menyelesaikan hutang² riba dan membentuk jati diri umat Islam yang sebenar. InsyaAllah. Sebarang persoalan. Boleh hubungi saya. Jehan Dpein Subang Bestari 0172378001 #PKKA #Sistem selesaikan hutang riba kereta rumah perniagaan bank Bankrap #kebebasan KEWANGAN *#SEMINAR CABARAN EKONOMI & KAEDAH PENYELESAIAN HUTANG* #Pendaftaran dibuka sekarang untuk sesi *Seminar* *Dpein* *Selesai* *Hutang* *Riba* & *MODAL* *PERNIAGAAN* Anda *21/7/2018* *Sabtu* 9am – 11am *Tempat*: Hq Dpein, Pusat Perniagaan Danau Kota Setapak KL Info : https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


https://www.facebook.com/events/508609426246576/?ti=as

*ILMU MEMBAWA KEJAYAAN DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.*

Ilmu sangat penting dalam menjalani kehidupan seharian di dunia lebih² lagi di akhirat.

Setiap perkara yang dilakukan tanpa ilmu pasti akan berlaku kesulitan dan mungkin mengalami kegagalan.

Dalam mengajak umat Islam kepada majlis ilmu adalah 1 cabaran yang cukup sukar. Dengan sebab cetek ilmu umat Islam akhir ini jelas tertindas, rosak akhlaknya, peratus kemiskinan meningkat dan banyak lagi musibah lain.

DPEIN telah merancang sejak 15 tahun untuk mengubah identiti umat Islam sekarang kepada Islam yang berilmu dan bukan Islam keturunan atau Islam ikut-ikutan.

DPEIN memperkenalkan Gagasan Dakwah Ekonomi 3M bagi membentuk kekuatan berjemaah. Kenapa dakwah kepada ekonomi. Ini bukan kerana mencari duit semata². Tapi ini lah senjata yang digunakan musuh Islam untuk merosakkan umat Islam. Sebaliknya bagi DPEIN menjadikan duit untuk mengubati dalaman umat Islam melalui dakwah, majlis ilmu dan majlis zikir.

Dengan keupayaan sistem PKKA mampu memberi bantuan kepada umat Islam dalam misi membebaskan mereka dari masalah hutang dan riba.

Riba adalah 1 hukum yang jelas ditegah di dalam al quran dan ancaman Allah terhadap pelaku riba.

Bagi mendapat keberkatan hidup riba perlu dibanteras agar redha Allah bersama kita semua umat Islam. Pertolongan Allah jua harapan utama umat Islam. Adakah akan ada pertolongan Allah untuk kita yang sedang melanggar hukumnya? Sama² fikirkan.

Apa yang DPEIN harapkan, beri lah kami peluang untuk kami memanfaatkan ilmu yang kami ada. Hadir lah seminar kami, untuk kami menerangkan sistem PKKA ini.
https://bit.ly/2miVApB

Yang pasti sistem ini boleh membantu umat Islam menyelesaikan hutang² riba dan membentuk jati diri umat Islam yang sebenar. InsyaAllah.

Sebarang persoalan. Boleh hubungi saya.

Jehan
Dpein Subang Bestari
0172378001

#PKKA #Sistem selesaikan hutang riba kereta rumah perniagaan bank Bankrap #kebebasan KEWANGAN

*#SEMINAR CABARAN EKONOMI & KAEDAH PENYELESAIAN HUTANG*

#Pendaftaran dibuka sekarang untuk sesi *Seminar* *Dpein* *Selesai* *Hutang* *Riba* & *MODAL* *PERNIAGAAN* Anda

*21/7/2018* *Sabtu* 9am – 11am

*Tempat*: Hq Dpein, Pusat Perniagaan Danau Kota Setapak KL

Info : https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba

By azlinda2

*PETUA AGAR RAMBUT DAN MISAI TIDAK KELUAR UBAN* *Bahan :* 1. 10 lembar daun Durian Belanda 2. 5 cm Halia 3. 50 ml Apple Juice 4. 1 sendok teh Madu asli 5. 2 sendok makan air Limau Nipis *Cara Membuat :* Rebus daun Durian Belanda dengan 2 gelas air sampai mendidih. Kemudian ditambahkan Halia, jus Apple, Madu dan Limau Nipis. Sejukkan dan boleh diminum. *Cara Minumnya :* Diminum semasa masih di sekolah tadika lagi… Kalau sekarang Dah *lambat*… 😩. 😜😂😂


By azlinda2

*ILMU MEMBAWA KEJAYAAN DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.* Ilmu sangat penting dalam menjalani kehidupan seharian di dunia lebih² lagi di akhirat. Setiap perkara yang dilakukan tanpa ilmu pasti akan berlaku kesulitan dan mungkin mengalami kegagalan. Dalam mengajak umat Islam kepada majlis ilmu adalah 1 cabaran yang cukup sukar. Dengan sebab cetek ilmu umat Islam akhir ini jelas tertindas, rosak akhlaknya, peratus kemiskinan meningkat dan banyak lagi musibah lain. DPEIN telah merancang sejak 15 tahun untuk mengubah identiti umat Islam sekarang kepada Islam yang berilmu dan bukan Islam keturunan atau Islam ikut-ikutan. DPEIN memperkenalkan Gagasan Dakwah Ekonomi 3M bagi membentuk kekuatan berjemaah. Kenapa dakwah kepada ekonomi. Ini bukan kerana mencari duit semata². Tapi ini lah senjata yang digunakan musuh Islam untuk merosakkan umat Islam. Sebaliknya bagi DPEIN menjadikan duit untuk mengubati dalaman umat Islam melalui dakwah, majlis ilmu dan majlis zikir. Dengan keupayaan sistem PKKA mampu memberi bantuan kepada umat Islam dalam misi membebaskan mereka dari masalah hutang dan riba. Riba adalah 1 hukum yang jelas ditegah di dalam al quran dan ancaman Allah terhadap pelaku riba. Bagi mendapat keberkatan hidup riba perlu dibanteras agar redha Allah bersama kita semua umat Islam. Pertolongan Allah jua harapan utama umat Islam. Adakah akan ada pertolongan Allah untuk kita yang sedang melanggar hukumnya? Sama² fikirkan. Apa yang DPEIN harapkan, beri lah kami peluang untuk kami memanfaatkan ilmu yang kami ada. Hadir lah seminar kami, untuk kami menerangkan sistem PKKA ini. https://bit.ly/2miVApB Yang pasti sistem ini boleh membantu umat Islam menyelesaikan hutang² riba dan membentuk jati diri umat Islam yang sebenar. InsyaAllah. Sebarang persoalan. Boleh hubungi saya. Jehan Dpein Subang Bestari 0172378001 #PKKA #Sistem selesaikan hutang riba kereta rumah perniagaan bank Bankrap #kebebasan KEWANGAN *#SEMINAR CABARAN EKONOMI & KAEDAH PENYELESAIAN HUTANG* #Pendaftaran dibuka sekarang untuk sesi *Seminar* *Dpein* *Selesai* *Hutang* *Riba* & *MODAL* *PERNIAGAAN* Anda *21/7/2018* *Sabtu* 9am – 11am *Tempat*: Hq Dpein, Pusat Perniagaan Danau Kota Setapak KL Info : https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

Alhamdulillah selamat dirasmikan Dpein Dakwah Ekonomi Islam Nusantara Kaedah terbaik selesaikan hutang riba dan menjadi Jutawan Soleh 2019. Ustaz Auni Mohamed perasmian Dakwah Ekonomi Islam Nusantara Dpein 14 Julai 2018 #ilmufitan #ilmuakhirzaman #bebasekonomiriba Jika berminat hadir Seminar Bebas Hutang Riba Anda dan Menjadi Jutawan Soleh 2019 Hubungi Whatsapp Jehan 0172378001 Ahli Berdaftar Dpein Subang Bestari Shah Alam #seminar setiap hari Sabtu dan Ahad 9am #booking awal jika nak hadir seminar #BekamAzZahraSubangBestari #bebashutangjanaRm100k #selesaikanhutangrumahkeretakreditcard #janaincomelumayan Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

BEKAM PSORIASIS / GATAL KULIT DARI SUBANG MURNI berbekam pakej Overhaul GUASA Terlaris Bekam Azzahra Konsisten berbekam sebulan sekali untuk kesihatan optima sekeluarga .. Tak Sihat ?? Nak akupuntur dan Bekam ? Urutan lelaki power 18sx?? Tempahan whatsapp ke 0172378001 Bekam Azzahra Subang Bestari #sertai kami 21@22/7/2018 Seminar Bebas hutang riba #30 tempat kosong terawal sahaja #selesaikan hutang kereta, kad kredit, rumah, bank, Bankrap segera #janarm100k #jutawansoleh2019 #DpeinSubangBestari


By azlinda2

Info Kesihatan: KIDNEY FAILURE. PENYAKIT KEROSAKAN BUAH PINGGANG DAN PUNCANYA. Sakit mata memandang, sakit lagi bahu memikul. Kasihan kalau tengok pesakit buah pinggang. Di tebuk perut untuk *’Peritoneal dialysis’.* Di operate utk AV Fistula. Menahan sakit di cucuk setiap 2 hari sekali utk mencari urat darah menyambung ke mesin dialysis. Kurang darah. Susah bernafas akibat air banyak yang berkumpul dalam badan dan pelbagai komplikasi lain. Bila tengok orang, tak berapa rasa, tapi kalau berlaku pada ahli keluarga atau diri sendiri, barulah tahu – how they suffer. Saya tidak mahu itu kesudahan hidup saya. Saya juga tidak mahu ia berlaku pada keluarga & anda semua. It’s really PAINFUL. Jaga diri kerana jika kita perlu menjalani dialysis setiap 2-3 hari sekali, semua anggota keluarga akan merasa kesulitannnya. Take care of our own kidney. – Dari Dr Hj Noorul Amin Hj Abd Rahman. Penyakit kerosakan buah pinggang atau kidney failure (punca arwah pak mertua saya meninggal semalam) sudah menjadi tidak asing lagi utk rakyat Malaysia. Dulu kita selalu dengar kencing manis, darah tinggi, kolesterol, lelah dan lain2 lagi. Tetapi sekarang ni penyakit kidney failure boleh dimasukkan dlm senarai ini. Malaysia merupakan negara TERTINGGI DI DUNIA yg mempunyai pesakit buah pinggang akibat kencing manis (Diabetic Nephropathy). Akibatnya berlumba2lah syarikat2 pengeluar mesin dialisis dan segala barangan disposable dialysis yg berkaitan utk datang ‘melabur’ di Malaysia sbb pulangannya amat lumayan.  Rakyat Malaysia dianggap sebagai ‘lubuk’ utk pelaburan yg sangat menguntungkan ini. Persoalan di sini… Kenapa org Malaysia, buah pinggangnya sangat terdedah @ ‘vulnerable’ utk dapat sakit buah pinggang? Saya telah berkecimpung dalam bidang dialisis ini sudah hampir 8 tahun. Selama 8 tahun saya mencari jawapan utk persoalan ini. Dan akhirnya saya rasa saya dah dpt jawapan utk soalan ini. Jawapannya… PEMAKANAN RAKYAT MALAYSIA. Ya… pemakanan kita terlalu bebankan kidney kita dengan makanan yg terlalu banyak sumber ‘ANIMAL PROTEIN’. Setiap hari kita makan 3 kali sehari… dan setiap menu makan kita MESTI ada AYAM, DAGING, TELUR DAN IKAN. Akibat daripada tiga hidangan ‘Animal Protein’ setiap hari menyebabkan kidney kita akhirnya ‘malas’ nak kerja kerana bertahun2 dibebankan dengan kerja kuat dan akhirnya telinga ini terpaksa dengar dari doktor satu ayat yg sangat ditakuti oleh kita semua iaitu… *”buah pinggang Encik dah rosak dan kena buat rawatan cuci buah pinggang 3 kali seminggu selama 4 jam setiap kali SEPANJANG HAYAT”. Hancur remuk hati ini apabila dengar pernyataan mcm ini dari doktor dan tersenyum lebarlah syarikat2 pembuat mesin dan segala peralatan dialisis. Pesakit kencing manis perlu buat 2 perkara utk elak jadi ‘bahan pulangan utk pelaburan syarikat asing ini’ iaitu: 1. Kawal kadar gula dalam darah mereka. 2. Kawal pengambilan protein haiwan. Cakap memang senang. Tapi bagaimana caranya? Secara ringkasnya iaitu kawal paras gula dengan: 1. Sarapan dengan bubur talbinah (sejenis bubur barli). 2. Tukar beras putih kepada beras perang. 3. Tukar gula putih kepada ‘coconut sugar’. ‘Coconut sugar’ DIJAMIN TIDAK AKAN TINGKAT PARAS GULA (Gula Melaka, Gula Anau). Kurangkan beban kidney dengan: 1. BERHENTI MAKAN AYAM, DAGING DAN IKAN (kalau boleh). Tukar sumber protein anda kepada protein sayuran. Anda dijamin tidak akan kekurangan protein dlm badan. 2. Jangan sesekali minum air sejuk pagi2 dengan perut kosong kerana ini terbukti boleh merosakkan kidney. 3. Bekam atau cupping therapy atau Hijama dlm bahasa Arab (yg majoriti org anggap sebg kolot) di titik2 tertentu di badan boleh kurang paras CREATININE. Faktor2 yang merosakkan Buah Pinggang: 1. Kerap tahan kencing. 2. Kurang minum air. 3. Suka makan makanan masin. 4. Suka minum minuman bergas. 5. Kerap kena jangkitan ‘kencing kotor’ (urinary track infection) dan tidak dirawat dengan sempurna. 6. Kerap makan daging dan seafood (tinggi uric acid) 7. Kerap makan pil tahan sakit. 8. Merokok. 9. Obesiti. 10. Alkohol. 11. Penyakit darah tinggi dan kencing manis yang tidak terkawal. KEBAIKAN MENGAMALKAN SUNNAH RASULULLAH SAW Buah pinggang kita amanah Allah. Jgn jadikan ia sebahagian dari statistik pesakit buah pinggang kronik. Mengapa Rasulullah saw menganjurkn umatnya utk tidak minum sambil berdiri? Dlm perubatan tubuh manusia terdapat penapis yg dipanggil sebg penyaring Sfringer. Saringan tersebut dpt terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum blm tentu 100% disteril utk diolah tubuh. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh penapis krn tertutup. Air yg tak tersaring terus masuk ke pundi kencing, yg dpt menyebabkan penyakit buah pinggang.  Subhanallah, setiap perintah & larangan Rasulullah saw pasti bermanfaat bg umatnya. Dr Hj Noorul Amin Hj Abd Rahman  Pengarah Urusan Primum Medicare Centre Pusat Dialysis Ibnu Sina Sila SHARE post ini sekiranya ia bermanfaat. Mungkin anda tidak mengidap kencing manis atau sakit kidney, tapi dgn share mesej ini mungkin ia akan sampai kpd teman anda yg ibubapa @ saudara tersayang mereka adalah pengidap penyakit tersebut. Sama2 kita selamatkan ratusan ribu rakyat Malaysia dari menjadi ‘bahan pulangan pelaburan sykt asing’. Sebarkan tips sihat ini sebagai nasihat yg bermanfaat. Harap diamalkan, bukan dibaca dan diforward saja.  Tapi apa2pun, tiada sesiapa yg boleh bantu diri kita, kecuali kita sendiri. Pilihan untuk menjaga kesihatan diri sendiri terletak di tangan anda sendiri. THE CHOICE IS YOURS. Dikumpul & Disunting Oleh: Arai Ahmadiah Re-post: 29 Mac 2018 # copy & paste. Wallahu a’lam… **Yang nak berbekam Boleh hadir ke Bekam Azzahra Subang Bestari Whatsapp 0172378001 Cegah awal sebelum penyakit Anda kronik..


By azlinda2

*YANG DITUNGGU DAH TIBA!!!* Assalammualaikum kepada En/Cik/Tuan/Puan. Dimaklumkan bahawa keahlian RM100 sebagai Ahli DPEIN telah dibuka pada hari ini. Jom semua ambil peluang keemasan ini untuk mendaftarkan diri sebagai Ahli Biasa dengan bayaran hanya RM100. Ketahuilah bahawa dengan bayaran serendah RM100 En/Cik/Tuan/Puan akan dapat menikmati manfaat yang ditawarkan oleh pihak DPEIN. JANGAN TUNGGU LAGI!!! SILA DAFTAR SEBAGAI AHLI SEKARANG!!! Wasap ke Dpein Subang Bestari Https://60172378001.Wasap.my Info lanjut Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba Tv3 Https://bit.ly/2miVApB


By azlinda2

#Bekam konsisten untuk tingkatkan ketahanan fizikal dan mental tubuh anda #makan ubat darah tinggi jangka panjang boleh sebabkan masalah lain #kurangkan makan bahan kimia BERBAHAYA BEKAM ATASI STRESS & KOLESTEROL 2018 – ATASI MASALAH KOLESTEROL, DARAH TINGGI, DIABETES, GOUT STROKE & KANSER ALAHAN / ALLERGY, BADAN GATAL2, HIDUNG SELALU SUMBAT, SELALU BERSIN, TUMBUH JERAWAT HALUS KEMERAHAN PETANDA AWAL RESDUNG 5 KESAN RESDUNG JIKA DIBIARKAN 1. Masalah resdung boleh merebak ke dalam mata sehingga menyebabkan jangkitan dan mata bernanah. . 2. Dalam kes yang kronik, resdung boleh menyebabkan mata menjadi buta. . 3. Resdung kronik boleh menyebabkan nanah bertakung di dalam ruangan sinus frontal. . 4. Jika nanah tersebut tidak dapat dikeluarkan, ia boleh dijangkiti. Risiko yang paling menakutkan adalah jangkitan dalam otak dan meningitis. . 5. Jika berterusan ia boleh membawa kepada kematian dalam kes yang ekstrem. . Rujukan: Quranic Medicine In Healing Chronic Illness . rawat segera Sebelum TERLEWAT dengan berbekam Sunnah Power GUASA, singkirkan darah toksik dari tubuh anda. Rebut masa terbaik berbekam dibulan ini.. Untuk TEMPAHAN whatsapp 017-2378001 Like dan share www.Facebook.com/BekamVip #SEMINAR BEBAS HUTANG RIBA DPEIN 21@22 Julai 2018 – 30 Peserta terawal sahaja – kaedah selesaikan hutang riba kereta rumah bank kredit card bankrap – jana pendapatan lumayan Siaran Tv3 klik : Https://bit.ly/2miVApB Booking awal ke Taip Ahli Dpein Subang Bestari 0172378001


By azlinda2

WARGA FELDA SUDAH MARAH KEPADA KERAJAAN PAKATAN HARAPAN? Saya bersetuju dengan kenyataan Pengerusi Jawatankuasa Manifesto Pakatan Harapan yang juga Pengerusi Biro Dasar PPBM, Datuk Dr Rais Hussin, bahawa pengiktirafan terhadap UEC bukanlah termasuk dalam 10 janji yang Kerajaan Pakatan Harapan ikrar untuk laksanakan dalam 100 hari pertama pentadbirannya. (Rujuk di sini: http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2018/07/14/uec-not-part-of-pakatans-100-days-pledges-says-manifesto-chairman/) Sehubungan itu, fokus utama Kerajaan Pakatan Harapan sekarang seharusnya ditumpukan kepada perlaksanaan 10 janji ini dahulu kerana tempoh 100 hari pertama pentadbirannya sudah hampir tamat. Jika diamat-amati kembali, sektor pengundi FELDA adalah antara sektor utama yang cuba dipikat oleh Pakatan Harapan dan yang menjadi penyumbang utama kepada kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU 14. Di dalam usahanya untuk menarik sokongan warga FELDA, Pakatan Harapan menganjurkan Konvensyen Warga Felda pada 19 Mac 2017 dan menawarkan 5 resolusi kepada warga FELDA jika Pakatan Harapan menang dalam PRU 14. (Rujuk di sini: http://www.sinarharian.com.my/nasional/pakatan-harapan-garis-lima-resolusi-pulih-felda-1.645908) 2 daripada 5 resolusi Konvensyen Warga Felda ini akhirnya dimasukkan sebagai antara 10 janji yang Kerajaan Pakatan Harapan ikrar untuk laksanakan dalam 100 hari pertama pentadbirannya, iaitu: Janji 3: Menghapuskan hutang-hutang tidak wajar yang dipaksa ke atas peneroka FELDA, dan Janji 7: Menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja 1MDB, FELDA, MARA dan Tabung Haji, dan merombak semula struktur kepimpinan mereka (Turut terkandung di dalam Manifesto Pakatan Harapan adalah “Iltizam Khusus Untuk Warga FELDA” merangkumi “Iltizam 1: Menghentikan penyelewengan dalam FELDA di semua peringkat”, “Iltizam 2: Menyusun semula tadbir urus FELDA”, “Iltizam 3: Membela nasib peneroka FELDA dan mengurangkan bebanan hutang mereka”, “Iltizam 4: Memodenkan dan menaiktaraf kawasan-kawasan FELDA” dan “Iltizam 5: Memberi peluang pendidikan terbaik untuk anak-anak peneroka FELDA”) Malangnya, sehingga kini kedua-dua janji ini masih belum dilaksanakan oleh Kerajaan Pakatan Harapan sehingga menyebabkan mula timbul suara-suara kemarahan dari warga FELDA. Dapat kita baca kenyataan Pengerusi Majllis Pemuafakatan NGO Felda (MPNF), Mazlan Aliman, pada 12 Julai mendesak Kerajaan Pakatan Harapan menunaikan janji untuk menghapuskan hutang-hutang tidak wajar yang dipaksa ke atas peneroka FELDA. (Rujuk di sini: https://www.malaymail.com/s/1651687/felda-ngo-urges-govt-to-address-settlers-debts) Mazlan Aliman selaku Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) juga sebelumnya membuat kenyataan pada 18 Mei lalu supaya Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) ditubuhkan bagi menyiasat pelbagai isu dihadapi Felda. (Rujuk di sini: http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2018/05/18/aktivis-cadang-tubuh-rci-siasat-isu-felda/) Agak pelik bila desakan sebegini perlu dibuat kembali, apatah lagi secara terbuka, oleh Mazlan Aliman yang merupakan Ahli Jawatankuasa Pusat AMANAH, bila perkara-perkara yang didesak ini sudah sedia dijanji untuk dilaksanakan tempoh 100 hari pertama pentadbirannya oleh Manifesto Pakatan Harapan. Terbaru adalah kenyataan terbuka Timbalan Presiden Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mohd Nasaie Ismail, yang juga adalah aktivis AMANAH, yang “merayu kepada kerajaan baharu agar cakna nasib peneroka Felda yang masih tidak menerima wang sara hidup” kerana “peneroka menerima wang sara hidup yang lambat yang tidak pernah berlaku di zaman pemerintah yang lalu”. Tegas Mohd Nasaie Ismail: “Pakatan Harapan pula, tanpa 19 kerusi Felda, tidak akan boleh membentuk kerajaan. Jangan abaikan mereka. Undi tidak selama lamanya milik kita. Hentikan berpolitik. Jangan sampai rakyat lapar dan mereka mula bertindak. Ini bukan wayang, anda boleh pergi ke page atau group Facebook anak anak Felda dan lihat reaksi mereka.” Lebih jauh lagi, kata Mohd Nasaie Ismail: “Anak turut dimaklumkan oleh Setiausaha MPNF bahawa surat dan pemakluman sudah dihantar kepada menteri yang berkenaan Felda untuk bertemu namun sudah lebih dua minggu tiada jawapan diberikan.” (Rujuk di sini: https://malaysiadateline.com/gaji-lewat-2-minggu-felda-rayu-kepada-kerajaan-baharu/) Semua ini membuatkan kita tertanya-tanya mengapa ini boleh berlaku sedangkan Manifesto Pakatan Harapan menjanjikan pembelaan terhadap warga FELDA, ditambah pula yang menyuarakan segala perkara ini adalah pemimpin dan aktivis AMANAH sendiri yang ada wakil dalam Kerajaan Pakatan Harapan dan Majlis Presiden Pakatan Harapan. Takkanlah wakil-wakil AMANAH dalam Kerajaan Pakatan Harapan dan Majlis Presiden Pakatan Harapan tidak mampu untuk menyuarakan segala perkara ini di dalam mesyuarat? Dan mengenai penubuhan Suruhanjaya Siasatan DiRaja ini, kalau mengikut Manifesto Pakatan Harapan, sepatutnya ada empat suruhanjaya begini untuk menyiasat “secara terperinci dan berasingan” 1MDB, FELDA, MARA dan Tabung Haji dalam 100 hari pertama pentadbiran Kerajaan Pakatan Harapan. (Ini juga ada disebut dalam “Janji 13: Menyelesaikan skandal 1MDB, FELDA, MARA dan Tabung Haji” yang berbunyi: “Suruhanjaya siasatan akan ditubuhkan untuk menyiasat secara terperinci dan berasingan penyelewengan wang rakyat melalui 1MDB, FELDA, MARA dan Tabung Haji. Suruhanjaya ini juga akan ditugaskan untuk mencadangkan tindakan susulan yang sesuai, serta mekanisme terperinci untuk menyelesaikan skandal-skandal besar ini.”) Malangnya setakat ini janji ini belum terlaksana, walaupun siasatan ke atas 1MDB khususnya tetap dibuat tetapi bukan melalui penubuhan Suruhanjaya Siasatan DiRaja.


By azlinda2

Alhamdulillah Selesai membekam sepasang suami isteri dari Kota damansara berbekam pakej Overhaul GUASA Terlaris Bekam Azzahra Konsisten berbekam sebulan sekali untuk kesihatan optima sekeluarga .. Tak Sihat ?? Nak akupuntur dan Bekam ? Urutan lelaki power 18sx?? Tempahan whatsapp ke 0172378001 Bekam Azzahra Subang Bestari #sertai kami Seminar Bebas hutang riba #selesaikan hutang kereta rumah bank Bankrap segera #janarm100k #jutawansoleh2019 #DpeinSubangBestari


By azlinda2

Alhamdulillah Selesai membekam sepasang suami isteri dari Kota damansara berbekam pakej Overhaul GUASA Terlaris Bekam Azzahra Konsisten berbekam sebulan sekali untuk kesihatan optima sekeluarga .. Tak Sihat ?? Nak akupuntur dan Bekam ? Urutan lelaki power 18sx?? Tempahan whatsapp ke 0172378001 Bekam Azzahra Subang Bestari #sertai kami Seminar Bebas hutang riba #selesaikan hutang kereta rumah bank Bankrap segera #janarm100k #jutawansoleh2019 #DpeinSubangBestari


By azlinda2

*IKLAN JAWATAN KOSONG* *Jawatan :* *i -* Pegawai Penyelidik Kemahiran : Research dan Menulis *ii -* Designer Kemahiran : Designer Art *Kelulusan :* Degree/Masters/Phd *Gaji :* RM 2300 dan Elaun tambahan. *Lokasi Kerja :* Gombak, Selangor. Sila hantar resume kepada tantawy@pas.org.my *Tarikh tutup :* 17 Julai 2018 Nota : Terbuka kepada Muslimin dan Muslimat. _Nasrudin bin Hassan_ _Pengerusi_ _Lajnah Penerangan PAS Pusat._


By azlinda2

Simpan manifesto ni baik² Yes Susunan: *▶ Insentif Pakatan 🇭🇰 Harapan* 1⃣Gaji Penjawat Awam/Pesara dan Bonus di! tingkatkan. 2⃣Gaji Penjawat Swasta bermula Minimum RM1500. 3⃣Elaun Kebajikan/ Oku/Ibu tunggal Di tingkatkan untuk Minimum permulaan RM800 – RM1000 4⃣ *Bantuan pasangan berkahwin RM500 Seorang untuk perkahwinan pertama* 5⃣Lesen motosikal Percuma. 6⃣Mansuh GST. 7⃣Stabilkan Harga minyak di bawah paras RM1.50 seliter. 8⃣Bantuan Pendidikan Percuma. 9⃣Bantuan Pesakit Buah Pinggang,pesakit Jantung Bagi rawatan berkos Tinggi. 1⃣0⃣Subsidi Air percuma dan Bil Elektrik. 1⃣1⃣Mansuh PTPTN dan nikmati biasiswa/ pendidikan percuma. 1⃣2⃣Salur Agih kekayaan mengikut kawasan dan daerah tercicir pembangunan. 1⃣3⃣Wifi percuma Berkelajuan Tinggi Bandar serta Luar Bandar. 1⃣4⃣Menstabilkan harga barang. 1⃣5⃣Bantuan Duit Dapur bagi isi rumah berkahwin/ ibu tunggal kepada Rakyat Miskin serta berpendapatan rendah sebanyak RM250 sebulan. 1⃣6⃣Kad Peduli sihat Rakyat setahun RM500. 1⃣7⃣Pinjaman Peribadi Penjawat Awam untuk tempoh 10 Tahun di naikan semula kepada 20 Tahun bayaran. 1⃣8⃣Royalti Minyak kepada negeri negeri di tingkatkan Royalti. 1⃣9⃣Mencegah Ketirisan khazanah negara serta mengagih kekayaan kepada Rakyat. 2⃣0⃣Menghapuskan Tol di seluruh Malaysia. 2⃣1⃣Harga kereta baru lebih rendah serta cukai kereta import di turunkan. 2⃣2⃣Mewujudkan Peluang Pekerjaan lebih banyak. 2⃣3⃣Mewujudkan peluang mesra usahawan/Peniaga kecil serta pinjaman mudah. 2⃣4⃣Bantuan Persekolahan tahunan kepada Pelajar sebelum sekolah di buka tahun baru. 2⃣5⃣Cukai insuran kereta di turunkan kepada kenderaan di bawah 1500CC. 2⃣6⃣Memperbanyakan Rumah mampu milik bawah RM100,000 dengan insentif bantuan kerajaan. 2⃣7⃣Siaran EPL Percuma kepada Rakyat Malaysia. 2⃣8⃣Mengutamakan wang poket Rakyat mencukupi. 2⃣9⃣Agihan Percuma Sekampit Beras setiap bulan kepada setiap isi rumah berkahwin miskin serta berpendapatan rendah. 3⃣0⃣Insentif tunai Kelahiran Baru. 3⃣1⃣ Insentif tabung Pendidikan Awal kepada bayi,kanak2 hingga dewasa. 3⃣2⃣Menarik pelabur asing lebih banyak. 3⃣3⃣Menjadikan malaysia dan Rakyat berpendapatan tinggi menjelang 2020. 3⃣4⃣Mengurangkan kos sara Hidup Rakyat. 3⃣5⃣Khidmat kesihatan Percuma. 3⃣6⃣Sistem Giliran Perdana menteri hanya 2 penggal. 3⃣7⃣Menjadikan badan SPRM. Bebas serta lapor terus kepada Parlimen. 3⃣8⃣Gaji Anggota Polis/Tentera akan di tingkatkan bagi meminima salah guna kuasa serta rasuah untuk golongan pasukan pertahanan/penguatkuasa undang undang. 3⃣9⃣ Menaik taraf kehidupan Rakyat. 4⃣0⃣Menaik taraf infrastruktur kuarters Tentera dan Polis dengan lebih baik. 4⃣1⃣Menghadkan campurtangan Perdana menteri terhadap jabatan jabatan kerajaan dan Syarikat GLC. 4⃣2⃣ Menghapuskan saman tertunggak pesalah lalulintas terutama kepada pesalah kesalahan Tiada lesen motosikal. 4⃣3⃣Memansuhkan sistem AES 4⃣4⃣Memberi kelonggaran berpolitik kepada seluruh Rakyat Malaysia. 4⃣5⃣Mengembalikan wang Rakyat 1MDB di luar negara kepada Rakyat Malaysia. 🛑Semoga inisiatif Pakatan Harapan serta mandat Rakyat bakal mengubah Malaysia serta Rakyat menjadi lebih baik demi malaysia yang tercinta.🇲🇾☑☑☑ ☑☑☑☑ SHARE RAMAI2 JOMMM…


By azlinda2

Alhamdulillah selamat dirasmikan Dpein Dakwah Ekonomi Islam Nusantara Kaedah terbaik selesaikan hutang riba dan menjadi Jutawan Soleh 2019. Ustaz Auni Mohamed perasmian Dakwah Ekonomi Islam Nusantara Dpein 14 Julai 2018 #ilmufitan #ilmuakhirzaman #bebasekonomiriba Jika berminat hadir Seminar Bebas Hutang Riba Anda dan Menjadi Jutawan Soleh 2019 Hubungi Whatsapp Jehan 0172378001 Ahli Berdaftar Dpein Subang Bestari Shah Alam #seminar setiap hari Sabtu dan Ahad 9am #booking awal jika nak hadir seminar #BekamAzZahraSubangBestari #bebashutangjanaRm100k #selesaikanhutangrumahkeretakreditcard #janaincomelumayan Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


https://www.facebook.com/events/274239250013124/?ti=as

Alhamdulillah selamat dirasmikan Dpein Dakwah Ekonomi Islam Nusantara

Kaedah terbaik selesaikan hutang riba dan menjadi Jutawan Soleh 2019.

Ustaz Auni Mohamed perasmian Dakwah Ekonomi Islam Nusantara Dpein 14 Julai 2018

#ilmufitan #ilmuakhirzaman #bebasekonomiriba

Jika berminat hadir Seminar Bebas Hutang Riba Anda dan Menjadi Jutawan Soleh 2019

Hubungi Whatsapp

Jehan
0172378001
Ahli Berdaftar Dpein
Subang Bestari Shah Alam

#seminar setiap hari Sabtu dan Ahad 9am
#booking awal jika nak hadir seminar
#BekamAzZahraSubangBestari #bebashutangjanaRm100k
#selesaikanhutangrumahkeretakreditcard
#janaincomelumayan

Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba

By azlinda2

Alhamdulillah selamat dirasmikan Dpein Dakwah Ekonomi Islam Nusantara Kaedah terbaik selesaikan hutang riba dan menjadi Jutawan Soleh 2019. Ustaz Auni Mohamed perasmian Dakwah Ekonomi Islam Nusantara Dpein 14 Julai 2018 #ilmufitan #ilmuakhirzaman #bebasekonomiriba Jika berminat hadir Seminar Bebas Hutang Riba Anda dan Menjadi Jutawan Soleh 2019 Hubungi Whatsapp Jehan 0172378001 Ahli Berdaftar Dpein Subang Bestari Shah Alam #seminar setiap hari Sabtu dan Ahad 9am #booking awal jika nak hadir seminar #BekamAzZahraSubangBestari #bebashutangjanaRm100k #selesaikanhutangrumahkeretakreditcard #janaincomelumayan Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

🌧🌧 *Terapi Air Hujan 🌧🌧utk segala penyakit & Gangguan Jin* Kalau hujan ☔turun jangan masuk rumah…tapi mandilah dengannya kerana ini adalah terapi semulajadi Allah berikan untuk makhluknya..Tapi selalu org tua kita melarang kita mandi hujan sbb takut sakit🤕…& larangan itu kita wariskan pula ke anak2 kita…Ini pemahaman yg salah. Kalau sakit lepas mandi hujan tu bukan sbb air hujan tp sebab dalam badan byk benda kotor dan air hujan tu sbg bahan cuci utk membuang semua kekotoran terutamanya gangguan syaitan.kadang Allah tunjuk tanda badan kita ada sesuatu itu melalui kesakitan itu. Kalau kita sakit teruk lepas mandi hujan itu perlu rawatan susulan dgn Ruqyah Syar’iyyah…Salah 1 cara SCAN diri tu adalah dgn Mandi air hujan…ada jg org mandi hujan x juga sakit2 sbb badannya bebas jin.Alhamdulillah Tapi mandi bukan sembarangan mandi..Ada cara & kaedahnya… di bawah sy ajarkan… ☔Niat-Niatlah dlm hati sekuatnya & mohon pertolongan Allah utk apa kita mandi hujan… 😈Cth 1:menghancurkan jin yg zalim ke atas jasad kita(niatkan & mohon pd Allah jdkan air hujan sbg api & asid yg membakar badan jin dlm badan kita/ 👩‍👧‍👦Cth 2:anak degil @hyperaktif umur (5tahun ke atas) niatkan lembutkan hatinya agar mndengar kata2 org tuanya…& dihilangkan gangguan syaitan…org tuanya xperlu mandi hujan cukup memerhatikan & baca ayat2 di bawah sehingga didengari anknya… Dan apa shj niat bergantung penyakit & keluhan masing2. ☔Biarkan hujan berlalu selama sekurangnya *10minit barulah kita mandi air hujan* ☔Air hujan yg digunakan utk terapi ini mesti yg turun terus dari langit.Tidak terkena pokok/bumbung atau disambut dgn baldi. ☔Air hujan yg turun sebaiknya hujan yg lebat bukan gerimis. ☔Tadah air hujan direct dari langit ke bekas kecil utk dibuat minum.InsyaaAllah ini jg adalah penawar. ☔Mulakan mandi sambil membacakan sekurangnya Al Fatihah atau lebih baik lagi dgn ayat2 standard iaitu Ayat Kursi & 3 qul.Bonus jika tahu ayat ruqyah yg lain mengikut jenis penyakit. ☔Baca terus sehingga sekurangnya 15minit-30minit sambil mandi air hujan. ☔Jika terasa sakit dibahagian badan tertentu tepuk2 dan jika ada rasa mual mau muntah keluarkan jangan ditahan kerana ini tanda ada penyakit/jin yg mau keluar melalui cara ini(cara yg normal & tidak menyakitkan) ☔Sental2 badan seperti menggosok daki di badan.Jika ada penyakit kulit cara ini pun bagus. ☔Selesai mandi badan jangan dilap…kecuali rambut.Biar kering sendiri. ☔Lakukanlah terapi ini selama sekurangnya 3 hari…atau 7 hari berturut.Kalau hujan xturun hari berikutnya nasib lahhh….tunggu lah hujan turun lagi… ☔Lain kali hujan turun jangan mengeluh.Ada manfaatnya bagi org lain.Bagi org yg berakal dgn pemberian Allah akan sentiasa memanfaatkan rezeki Allah. Wallahu’alam bissawab Biidznillah Selamat Mandi Air Hujan 🔥🔥🔥🔥☔ Selamat mencuba QS 8:11 Surah Al-Anfal (Harta Rampasan) diturunkan di Madinah mengandungi 75 ayat *Diantara jenis-jenis sihir:* – Sihir Rumah tangga / Perceraian – Sihir Pengasih / Guna-guna – Sihir Tipuan Pandangan / Silap Mata – Sihir Gila – Sihir Santau (sihir racun yang sangat berbahaya yamg dibuat dari berbagai ramuan) – Sihir Kelesuan Badan – Sihir Penyakit Anggota Badan – Sihir Penghalang Pernikahan. Tanda-tanda Terkena Sihir dan Guna-guna 1 Sakit kepala atau anggota badan tertentu selepas waktu ashar keatas. 2 Badan terasa berat dan malas. 3 Sulit mendapat jodoh. 4 Sakit ketika takziyah atau ziarah orang meninggal. 5 Susah tidur malam. 6 Sakit pinggang tanpa sebab. 7 Sakit dada bila waktu asar keatas. 8 Sering Bermimpi bayi atau menyusui bayi. 9 Ada terasa benda bergerak dibawah kulit. 10 Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil. 11 Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali. 12 Malas beribadah. 13 Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran. 14 Suka melakukan tabiat buruk. 15 Kerap sendawa bila mendengar al-quran. 16 Sering keguguran. 17 Mengantuk bila dengar al-quran. 18 Sering bermimpi seram yang menakutkan. 19 Darah haid turun lebih 15 hari. 20 Batuk yang berpanjangan. 21 Selalu ditindih ketika tidur. 22 Nafsu seks yang berlebihan. 23 Selalu melihat bayangan kelibat dirumah. 24 Terasa diri selalu diperhatikan. 25 Kerap mendengar sesuatu bisikan. 26 Sakit pikiran atau gila.


By azlinda2

Nah hambik hangpa!!!…kalau tak ada sijil UEC, boleh lah pakat bawak kad keahlian dap atau pan atau pkr atau ppbm utk minta kerja…. ini baru permulaan…selepas ini, mungkin lebih lagi…banyak syarikat2 yg dimiliki oleh puak2 mata sepet akan menjadikan sijil UEC sebagai syarat utama ambik pekerja…Melayu mana yg ada sijil UEC???…jangankan Melayu PAS, malah sijil Melayu pan, pkr dan ppbm tak laku laaa….tapi tak pasti lah kot kalau ada sijil ahli parti komponen ph boleh jadi ganti… Oleh yg demikian, aku mengajak semua yang menentang pengiktirafan UEC ni utk mulakan kempen BOIKOT semua premis 99’SPEEDMART…biar depa reti apa itu erti hormat menghormati… #BOIKOT99Speedmart alfaqir ilallah ppk 29 Syawal 1439H


By azlinda2

Shukri Akar Umbi: http://abuleman.blogspot.com/2018/07/saya-masih-hidup-sebab-sains-mahathir.html?m=1 Saya masih hidup sebab sains – Mahathir Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kini merupakan ketua kerajaan tertua di dunia dan pada hari ini menyambut ulang tahunnya yang ke-93. Bagaimanapun, Mahathir berkata beliau mungkin sudah meninggal dunia ketika beliau mengalami serangan jantung pertama pada tahun 1989 ketika berusia 64 tahun, jika bukan kerana kemajuan sains dalam bidang perubatan. “Sebelum ada pakar bedah jantung, saya tidak akan bertahan. Saya akan meninggal dunia pada saat serangan jantung pertama itu. “Sebelum ini, jika kamu membuka dada, kamu akan mati kerana paru-paru akan rosak,” kata Mahathir dalam program Astro Awani yang turut menampilkan doktor yang mengetuai pasukan pakar bedah yang menyelamatkannya, Dr Yahya Awang. Negarawan dalam usia emas itu berkata mujurlah ada kemajuan sains perubatan seperti mesin jantung dan paru-paru yang membantunya terus bertahan untuk hidup. Mahathir pernah kena dua lagi serangan jantung pada tahun 2006 dan setahun kemudian menjalani pembedahan pintasan kuadrup. Kesemua rawatan jantung Mahathir dan jangkitan dada seterusnya telah dirawat di Institut Jantung Negara (IJN). Kata-kata Mahathir ini jika dibuat dengan sengaja mungkin boleh menyebabkan beliau jatuh murtad kerana hidup atau mati adalah kerana ketentuan Allah, bukan kerana sains atau sebagainya. © Saya masih hidup sebab sains – Mahathir Sumber: http://abuleman.blogspot.com/2018/07/saya-masih-hidup-sebab-sains-mahathir.html?m=1


By azlinda2

SELALU KENA TIPU TIME BELI DURIAN?? Nah, saya akan kongsikan 10 tips untuk memilih durian. Saya berani jamin tips ni buat korang puas hati. 1. Bentuk bulat. Durian berbentuk bulat mempunyai isi yang banyak berbanding bentuk lonjong. 2. Berat durian. Makin ringan, makin banyak isi durian. Kalau ada dua durian yang sama saiz, ambil yang paling ringan. 3. Tangkai. Tangkai pendek dan tebal menandakan isi yang tebal dan banyak. Perhatikan juga tangkai kering atau terpotong. Tak ada tangkai, tak payah beli. Saya selalu tekan dengan kuku untuk cek tangkai lama ke baru. 4. Bunyi. Ketuk durian dan pilih yang berbunyi padat semasa diketuk. 5. Duri. Pilih durian yang berduri pendek dan jarang untuk isi yang padat. 6. Bau. Hidu durian dan cari yang berbau manis. 7. Juring. Durian berjuring lima paling ideal untuk dapatkan isi yang banyak dan besar. Makin banyak juring, makin kecil isi. 8. Kulit. Pilih durian yang belum dikopek atau tidak merekah kulitnya. Perhatikan keadaan kulit. Kalau ada tompok hitam itu tanda isi dalamnya buruk. 9. Warna. Dah siap pilih tu, korang minta penjual tu belah untuk rasa dan tengok isi. Kalau tak ok, minta tukar. Kulit berwarna kuning tak bermakna isinya kuning juga. Jangan tertipu. 10. Musim. Beli durian ketika musim panas/kering. Jangan semasa hujan/lembap. Takut terbeli durian yang ‘dipulas ribut’. Harap korang boleh guna tips ni untuk pilih durian nanti. Dah masuk musim dah ni. Ye la. Beli durian ni, yang penting puas hati. Mahal sikit pun takde hal. Asal kena dengan harga. c&p


By azlinda2

Assalamualaikum, tadi kuliah ustazah hafizah dekat masjid minta kita beramal dng asmaul husna,alhamdulilah malam ni dpt pula amalan khusus hasil kajian seorang doktor. Mari lah kita cuba amalkan nye. PENYEMBUHAN BADAN MELALUI asmaul husna Ia telah ditemui oleh Doktor Ibrahim Karim (biologi) bahawa Asma ul Husna, nama Allah yang maha baik krn Allah SWTlah yg maha berkuasa menyembuhkan berbagai penyakit…apabila namaNya diseru Oleh itu doktor itu menggunakan kaedah ketepatan dalam pengukuran tenaga dalam tubuh manusia dan mendapati bahawa setiap satu daripada nama-nama Allah (SWT) apabila diseru Allah dgn nama nama tersebut in sya Allah akan merangsang tenaga dalam sistem imun badan manusia untuk berfungsi dengan cekap di dalam badan manusia yg tertentu. Beliau mendapati bahawa dgn menyebut atau (menyeru Allah swt dengan nama-nama Allah (SWT) membawa kepada peningkatan dalam trek Bio Energy dalam tubuh manusia, dan selepas 3-tahun penyelidikan Doktor Ibrahim Karim sampai kepada yang berikut: Kaedah rawatan: Letak tangan anda pada tempat sakit dan memuji serta menyeru Allah swt dgn nama nama Allah swt di atasnya sesuai dengan penyakit anda sehingga sembuh insyallah. 01. Telinga – As Sami 02. Tulang – Al Nafi’ 03. Tulang Belakang – Al Jabbar 04. Lutut – Al Rauf (The Clement) 05. Rambut – Al Badi (Pencipta) 06. Jantung – Al Nur (Cahaya) 07. Otot – Al Qawi (Maha Kuat) 08. Gelombang Jantung – Al Wahab 09. Jantung otot – Al Razzaq 10. saraf – Al Mughni 11. Arteri – Al Jabbar 12. Perut – Al Razzaq 13. Kanser – Al Jalil (The Mighty) 14. Tiroid – Al Jabbar 15. Thigh- Al Rafi (The Exalter) 16. Migrain – Al Ghani (The Rich One) 17. Mata Arteri – Al Mutaali 18. Buah Pinggang – Al Hayy 19. Colon – Al Rauf (The Clement) 20. Usus – Al Razzaq 21. Hati – Al Nafi 22. Pankreas – Al Bari 23. Lemak Sacks – Al Nafi 24. Rahim – Al Khaliq (Pencipta) 25. Pundi Kencing – Al Hadi (Panduan) 26 Reumatik – Al Muhaymin (The Guardian) 27. Prostat – Al Rashid 28. Saraf Mata – Al Zahir 29. Kelenjar pineal – Al Hadi 30. Tekanan Darah – Al Khafed 31. Paru-paru – Al Razzaq 32. Thymus Kelenjar – Al Qawi 33. Kelenjar atas Buah Pinggang – Al Bari 34. Rambut Peel – Al Jalil (The Mighty) 35. Rongga Hidung – (Al Latif, Al Ghani, Al Raheem) 36. Mata – (Al Nur, Al Basir, Al Wahab) mesti mesti mesti kongsi … ,* semoga bermanfaat buat kita semua.. aamiiin.. .. Nasihat dari Prof Dr Harlina Shiraj Amin ,,,,آَمِيّـٍـِـنbْ… آَمِيّـٍـِـنْ يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن Assalam


By azlinda2

Tenang sahabat dah viral, ini sahabat Dakwah kami. Saya ikut Prophet Jesus AS dan saya seorang Islam Alhamdulillah… . Ramai bertanya kenapa ikut Prophet Jesus AS? Kerana kami ‘terangkan’ ISLAM ‘kepada’ orang KRISTIAN. . Kenapa bukan sebutan Nabi ISA AS? kalau sahabat pergi Kelantan dorang sebut ‘Teh Beng’, kita biasa sebut ‘Teh Ais’. Suatu yang sama tapi sebutan berbeza, Cuma lebih dekat dengan masyarakat itu & menyentuh hati. . Salah-faham kita bila sebut Teh-Beng kita jadi Kelantan, ini sentimisma & paranoid yang tak berasas. Sedangkan bila pergi Kedah pun nak beli Gula Melaka lagi elok sebut ‘Gula Gerek’ bukan apa lagi mudah faham & mesra orang Kedah. Begitu juga bila sebut Jesus AS bukan kita menjadi Kristian. Tapi iannya lebih mesra & dekat orang Kristian. . Jika kita IQra(membaca ie ilmu) sebagaimana dianjurkan Islam kita akan dapati banyak masalah batasan ilmu ialah masalah ‘laras bahasa’, kadang-kadang kita refer benda yang sama tapi disebut sahaja berbeza; sudah jadi berbeza. . Dari bidang agama dalam Islam kisah great-flood(banjir besar) disebut Nabi Nuh AS, Kristian & Jews sebut Prophet Noah PBUH, Budha pun dicatat ada cerita great-flood telah berubah menjadi Tuhan disebut Tuhan Nu’wa, & Hindu pun dicatat juga menjadi Tuhan disebut Tuhan Mu’na; adakah beliau adalah ‘orang’ yang sama? Ada hampir 300 cerita banjir besar dicatat diseluruh benua dunia, ini satu keajaiban. Dalam Islam Nabi Ibrahim AS, Kristain & Jews sebut Prophet Abraham PBUH, ini jelas dan Nabi Ibrahim/Abraham AS ada isteri Siti Sarah. Jika diteliti didalam agama Hindu ada Tuhan Pencipta bernama Tuhan Brahma dan Tuhan Brahma ada isteri bernama Saraswati, adakah ‘orang’ yang sama? . Dari bidang science kajian disebut ‘intelligence design’ dan sifat ini juga disebut istilah-istilah lain. Dari bidang agama ada menyebut ‘Tuhan Pencipta’ yang akhirnya mencipta berhala dan melakukan syirik, tetapi didalam Islam SIFAT-SIFAT ini disebut ‘Maha Mencipta’. Kenapa syirik salah? Umpama sebuah lampu mengeluarkan cahaya, cahaya itu bukan lampu hanya sifat lampu. . Cantikkan jika kita faham ini? Manusia boleh namakan apa sahaja mereka mahu ‘ilmu kalam’ tapi apakah maksud sebenar nama itu? Lambang itu? Label itu? Adakah seorang Nabi? Adakah Tuhan? Adakah itu sebenarnya hanya sifat Tuhan? . Hanya laras bahasa sedangkan ianya Terang dan Jelas Bersuluh tetang SATU yang benar. . Tuhan itu Wujud, Tuhan sebenar sebagaimana kita ikuti Nabi Nuh/Noah/Nuwa/Muna AS, sebagaimana Nabi Ibrahim/Abraham/Brahma AS, Sebagaimana Nabi Isa/Jesus dan yang terakhir diturunkan ikuti apa yang dibawa Nabi Muhammad SAW; semua ini membawa kepada yang SATU ie TUNGGAL ie ESA iaitu: . Allah SWT . Surah Al-Ikhlas. Wallahualam. . *Lakukan Dakwah sertai Street Dakwah Malaysia . #Dakwah #streetdakwah #globaldakwahmovemnet


By azlinda2

ANGIN ANTARA PUNCA PENYAKIT.. . Gas atau angin hadir dari dalam sistem penghadaman (perut, usus kecil dan usus besar) datangnya dari 2 sumber iaitu, udara yang disedut dan bakteria yang terdapat di dalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak dapat di hadam dengan baik dalam badan kita. . Gas yang terdapat dalam sistem penghadaman atau sistem gastrointestinal selalunya mengandungi gas yang tidak berbau seperti oksigen, nitrogen, karbon dioksida, hidrogen dan metana. . Tanda-tanda angin banyak dalam badan: . • Rasa lesu/letih/tidak bertenaga. • Selalu rasa kebas/lenguh/sengal. • Tapak tangan/kaki berasa sejuk. • Selalu menguap/mudah mengantuk. • Sukar bernafas/nafas pendek. • Rasa ketegangan di tengkuk dan pinggang. • Kulit kering. •’Muscle spasms’ waktu tidur/jaga. • Perut berangin. • Sakit kepala/migraine. • Hilang selera makan. • Hilang/kurang nafsu seks • Dan lelain rasa ketidakselesaan badan. . Antara salah 1 cara yang paling berkesan bagi merawat Penyakit Angin berlebihan ni adalah dengan rawatan berbekam… . Hubungi Rawatan Bekam Sunnah Az-Zahra untuk maklumat lanjut 7hari seminggu di talian Whatsapp 017-237 8001 Jehan Semoga Allah sembuhkan penyakit di badan kita dengan kaedah rawatan berbekam…amin… #ISNIN-SELASA-KHAMIS hari terbaik berbekam #sejak2013 #bekamlelakiwanita #bekamsunnah #bekammigrain #bekamkencingmanis #bekamdarahtinggi #share #bekamazzahra #KUALA LUMPUR & SELANGOR BERBEKAM DI SINI #mohon kongsikan info ini pada group whatsapp / fb / Wechat rakan anda yang mungkin memerlukan. Tq JOM SHARE ^_^ Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

HENTIKAN FITNAH, BERLAKU ADILLAH MESKIPUN BENCI! https://www.facebook.com/100009760117468/posts/691257871209544/ Alhamdulillah atas segalanya. Musuh-musuh PAS tidak henti-henti memfitnah PAS. Terkini disebarkan berita kononnya “Khairy akui PAS terima dana dari 1MDB dan telah dikongsi”. Sebenarnya ianya adalah snapshot edit dari berita sebenar. Berita sebenar ialah “Khairy akui BN bodoh nafi realiti skandal 1MDB”. Boleh baca di sini: https://malaysiadateline.com/khairy-akui-bn-bodoh-nafi-realiti-skandal-1mdb/. Kepada para pemfitnah, bertaubatlah sebelum ajal datang menjemput. PAS telah difitnah sedemikian teruk sebelum PRU14, setelah kalian menang PRU14, masih juga fitnah menjadi makan minum kalian? Berlaku adillah meskipun benci! Semoga Allah merahmati kita semua. Allahumma Aamiin.


By azlinda2

8 Perbezaan Ketara Fahaman Syiah Berbanding Ahli Sunnah Yang Anda Kena Tahu Pelbagai macam perbezaan ketara yang dapat kita lihat diantara dua fahaman ini. Anda pernah tahu sebelum ini Seperti sedia maklum, kepercayaan puak Syiah sangat bertentangan jika dibandingkan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah Daripada khalifah yang layak memerintah selepas kewafatan Rasulullah, sehinggalah ke intipati azan, kedua-dua puak mempunyai pegangan yang amat berlainan. Jom kita baca dan fahami 8 perbezaan ketara diantara Ahli Sunnah Wal Jamaah dan Syiah di bawah: 1. Khalifah selepas Rasulullah Ahli Sunnah Wal Jamaah: Abu Bakar adalah orang yang terbaik dari umat ini setelah Rasulullah, diikuti dengan Umar bin Al Khatthab , lalu Usman bin ‘Affan , kemudian Ali bin Abi Talib. Ahli Sunnah meyakini bahawa Abu bakar adalah orang yang paling berhak menjadi khalifah dan merupakan khalifah pertama yang sah setelah wafatnya baginda Rasulullah. Syiah: Mereka meyakini bahawa orang terbaik selepas Rasulullah adalah Ali bin Abi Talib, dan mendakwa Abu Bakar dan Umar bin Al Khatthab sebagai dua berhala Quraisy yang terlaknat. Syiah percaya Ali merupakan orang yang paling berhak menjadi khalifah, dan memposisikan Abu Bakar sebagai perampas kekhalifahan dari Ali. Mereka turut menggelar Abu Bakar dan Umar dengan gelaran al-Jibt (tukang sihir) dan at-Toghut (syaitan) kerana telah dilantik sebagai khalifah sebelum Ali. Bukan itu sahaja perkataan al-Jibt dan at-Toghut terhadap Abu Bakar dan Umar juga digunakan oleh golongan Syiah dalam doa-doa mereka yang dinamakan ‘Doa dua berhala Quraisy’. Doa tersebut seperti berikut;  “Ya Allah, sejahterakanlah atas Muhammad dan kaum keluarga baginda dan laknatkanlah ke atas kedua-dua berhala Quraisy, kedua-dua ahli sihir, kedua-dua syaitan dan kedua-dua anak perempuan mereka (ummul mukminin Aisyah dan Hafsah). 2. Surah Al-Wilayah dalam Al-Quran Ahli Sunnah Wal Jamaah: Al-Quran yang diturunkan kepada Nabi Muhammad adalah kitab yang terakhir daripada Allah kepada manusia tanpa sebarang penyelewengan atau berlaku penukaran sama ada pada masa lalu atau masa akan datang sehinggalah berlakunya hari Kiamat. Pemeliharaan kitab suci al-Quran itu juga dijamin oleh Allah sebagaimana firman-Nya dalam ayat ke-9 Surah al-Hijr: “Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan al-Quran dan sesungguhnya Kami yang memeliharanya.” Syiah: Antara penyelewengan yang dikemukakan ialah wujudnya ‘surah Al-Wilayah’ dalam Al-Quran. Surah itu menyebut tentang kewalian Saidina Ali bin Abu Talib sebagai imam selepas Rasulullah SAW. 3. Rukun Islam Ahli Sunnah Wal Jamaah:  1. Mengucap dua kalimah Syahadah  2. Solat 5 waktu 3. Puasa pada bulan Ramadhan  4. Membayar Zakat  5. Haji Syiah:  1. Solat 3 waktu 2. Puasa pada bulan Ramadhan 3. Membayar Zakat  4. Haji  5. Surah Al-Wilayah 4. Rukun Iman Ahli Sunnah Wal Jamaah 1. Iman kepada Allah  2. Iman kepada Malaikat  3. Iman kepada kitab-kitab suci  4. Iman kepada para Rasul  5. Iman kepada hari kiamat  6. Iman kepada qadha qadar Syiah 1. Tauhid  2. Kenabian  3. Imamah  4. Keadilan  5. kiamat 5. Intipati Azan Ahli Sunnah Wal Jamaah : (Allahu Akbar Allahu Akbar) 2 kali  (Asyhadu Allā ilāha ILLALLAH) 2 kali (Asyhadu anna Muhammadan Rasulullah) 2 kali  (Hayya ‘alash solah) 2 kali  (Hayya’ alal Falah) 2 kali (Allahu Akbar) 2 kali  (lā ilāha ILLALLAH) 1 kali Syiah:  (Allahu Akbar Allahu Akbar) 2 kali  (Asyhadu Allā ilāha ILLALLAH) 2 kali  (Asyhadu anna Muhammadan Rasulullah) 2 kali  (Asyhadu anna ‘Aliyyan waliyullōh) 1 kali (Asyhadu anna ‘Aliyyan Amir al-Mu’minina Hujjatullah) 1 kali (Hayya ‘ alash solah) 2d kali  (Hayya’ alal Falah) 2 kali  (Hayya ‘ alā khoiril ‘amal) 2 kali  (Allahu Akbar) 2 kali  (Lā ilāha ILLALLAH) 1 kali 6. Hadith Ahli Sunnah Wal Jamaah: Hadis adalah sumber kedua dalam syariat Islam selepas al-Quran. Fungsi hadis adalah untuk mentafsirkan ayar-ayat al-Quran. Kesahihan hadis ditentukan dengan mengkaji kebenaran riwayat sanad hadis tanpa membezakan antara perawi lelaki mahupun perempuan. Tiap-tiap perawi hadis diketahui sejarah hidupnya. Hadis yang diriwayatkan oleh seorang pendusta tidak diterima dan begitu juga orang yang tidak diketahui sejarah kehidupannya. Hadis juga tidak diterima semata-mata atas dasar hubungan keluarga . Ini semua bertujuan untuk memelihara kedudukan, kemuliaan serta kesahihan hadis. Syiah: Tidak berpegang kepada hadis melainkan hadis-hadis diriwayatkan oleh kaum keluarga Rasulullah dan sebahagian hadis-hadis yang diriwayatkan oleh penyokong-penyokong Ali dalam medan politik. Mereka menolak hadis-hadis yang diriwayatkan terutama riwayat daripada Ahli Sunnah. Mereka tidak mementingkan riwayat (sanad) yang sahih. Oleh itu dalam hadis-hadis mereka terdapat banyak dinukilkan seperti ayat ini: “Diriwayatkan dari Muhammad bin Ismail daripada beberapa sahabat kami dari seorang lelaki dari Rasulullah sesungguhnya berkata…'” Kitab-kitab hadis mereka penuh dengan berpuluh-puluh ribu hadis yang tidak ditetapkan kesahihannya. 7. Para Sahabat Rasulullah SAW Ahli Sunnah Wal Jamaah: Ahli sunnah bersepakat bahawa wajib menghormati dan meredai atas semua sahabat. Kesemua mereka adalah benar dan lurus. Hakikatnya, para sahabat merupakan golongan terpuji selain sentiasa dipuji oleh Allah berkali-kali. Oleh itu tidak dibenarkan sama sekali sesiapa pun melakukan tohmah ke atas golongan para sahabat. Syiah: Berpendapat bahawa para sahabat telah kafir selepas kewafatan Rasulullah kecuali Ali, Fatimah binti Muhammad, Hassan ibn Ali, Hussein ibn Ali, Al-Miqdad ibn al-Aswad, Abu Zar al-Ghifari dan Salman al-Farisi. Selain itu mereka meletakkan Ali pada kedudukan terlampau istimewa. Maka mereka menghukum orang muslim iaitu sesiapa yang memilih khalifah-khalifah sebelum Ali maka mereka adalah zalim atau kafir. 8. Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah: Beriman bahawa sesungguhnya Allah yang maha Esa, yang maha Berkuasa, tiada sekutu bagi-Nya, tiada bandingan bagi-Nya serta tiada perantaraan antara Allah dan seluruh hamba-Nya. Allah telah mengutuskan nabi-nabi-Nya dan memikulkan ke atas mereka tanggungjawab menyampaikan perutusan (risalah) kepada hamba-hamba-Nya. Wajib beriman dengan perkara-perkara ghaib. Sesungguhnya segala doa, nazar, penyembelihan dan permohonan hajat wajib ditujukan kepada Allah semata-mata. Syiah: Mereka beriman kepada Allah dan Keesaan-Nya tetapi mereka percaya bahawa imam-imam mereka adalah maksum dan imam-imam itu mengetahui perkara-perkara ghaibserta mempunyai peranan dalam pentadbiran alam ini. Mereka beribadah selain daripada Allah dengan berkata ‘Wahai Ali, wahai Hussain, wahai Zainab’. Mereka bernazar dan menyembelih binatang kepada yang lain selain daripada Allah. Mereka juga meminta hajat daripada orang yang telah mati. “Tidak pernah aku melihat golongan menurut hawa nafsu yang lebih penipu daripada golongan Syiah,” kata Imam as-Shafie. Imam Malik pula ketika ditanya mengenai Syiah, beliau berkata;  “Jangan kamu bercakap dengan mereka dan jangan kamu riwayatkan (hadis) daripada mereka kerana sesungguhnya mereka adalah penipu.” Malah dalam satu majlis ketika Imam Malik ditanya mengenai tindakan Syiah memaki sahabat-sahabat Rasulullah, beliau telah membaca ayat ke 29 Surah al-Fath: “Nabi Muhammad ialah Rasulullah dan orang bersamanya bersifat keras dan tegas terhadap orang kafir (memusuhi Islam).” Imam Malik kemudian berkata; “Sesiapa yang merasa marah apabila membicarakan mereka (iaitu golongan Syiah) maka dia telah benar-benar mengamalkan ayat tersebut.” Berdasarkan petikan di atas jelas kedua-dua imam besar mazhab itu mengecam dan menempelak fahaman Syiah.


By azlinda2

APA NAK BUAT BILA TERJUMPA ORANG SUSAH PERLUKAN BANTUAN? Ini usaha terbaik kita untuk sama-sama membantu. Dapatkan:- 1) Nama 2) No. IC 3) No.Telefon 4) Alamat Atau apa-apa cara supaya mereka boleh kami jumpa. Sampaikan maklumat yang kita dapat tadi kepada institusi zakat yang berhampiran. IBU PEJABAT: Hotline: 1 300 88 8808 Tel: 04-549 8088 fax:04-530 6466 emel: admin@zakatpenang.com KAUNTER PERKHIDMATAN ZAKAT: BAYAN BARU: Tel : 04-646 9980 Faks: 04-646 9981 KEPALA BATAS: Tel : 04-578 3300 GEORGETOWN: Tel : 04-250 1000 NIBONG TEBAL: TEL : 04-583 3088 BUTTERWORTH: Tel : 04-331 3686 BALIK PULAU: Tel : 04- 866 0299 FOLLOW FB page/website Pusat Zakat & Majlis Agama Islam Negeri untuk rujukan bersama. Boleh hubungi mereka terus jika anda mempunyai sebarang urusan berkaitan pembayaran zakat mahupun permohonan agihan ye. Selangor Kutipan & Agihan : https://www.facebook.com/zakatselangor/ Wilayah Persekutuan Kutipan : https://www.facebook.com/myzakat Agihan : https://www.facebook.com/baitulmal.wp Pahang Kutipan : https://www.facebook.com/zakatpahang Agihan : http://www.muip.gov.my/v3/ Melaka Kutipan : https://www.facebook.com/Zakat-Melaka-1672227806388400 Agihan : https://www.facebook.com/maimmelaka/ Negeri Sembilan Kutipan : https://www.facebook.com/zakatns Agihan : https://www.facebook.com/pages/Majlis-Agama-Islam-Negeri-Sembilan/302451703213677?fref=ts Pulau Pinang Kutipan dan Agihan : https://www.facebook.com/zakatpulaupinang/ www.zakatpenang.com Kedah Kutipan dan Agihan : https://www.facebook.com/zakatkedah/?fref=ts Johor Kutipan dan Agihan : https://www.facebook.com/brigedansar.prihatin?pnref=story Terengganu Kutipan dan Agihan : https://www.facebook.com/maidampuz Perak Kutipan dan Agihan : https://www.facebook.com/pages/Zakat-Perak-MAIPk/1426992360871782 Perlis Kutipan dan Agihan : https://www.facebook.com/pages/Majlis-Agama-Islam-dan-Adat-Istiadat-Melayu-Perlis-MAIPs/203294833048179 Kelantan Kutipan dan Agihan : http://www.e-maik.my/v2/index.php Sarawak Kutipan dan Agihan : https://www.facebook.com/pages/Tabung-Baitulmal-Sarawak/110233099029503 Sabah https://www.facebook.com/PusatZakatSabah/?fref=ts p/s : List di atas telah disemak setakat 9 Jun 2016 Follow fb zakat negeri kita. LIKE & SHARE <3


By azlinda2

Jemputan ke Perasmian Dewan Perkasa Ekonomi Islam Nusantara Dpein Oleh Datuk Dr Hj Zulkifli Mohamad AlBakri Mufti Wilayah Persekutuan & Ceramah “Ekonomi Islam Akhir Zaman” Ustaz Auni Mohamed Penasihat Syariah Dpein Tarikh : 14 Julai 2018 Masa : 2pm Jamuan Hari Raya Aidil Fitri 4.30pm Lokasi : Hq Dpein Danau Kota Setapak *Bebaskan Bebanan Anda* Hutang riba adalah beban. Beban di dunia seksa di akhirat. Antara hutang jangka pendek dan sederhana. 🔥Hutang Kad Kredit 🔥Hutang Barangan 🔥Hutang Kenderaan 🔥Hutang Pendidikan 🔥Hutang Peribadi Antara hutang jangka masa panjang. 🔥Hutang Perumahan 🔥Hutang Perniagaan 🔥Hutang Senarai Hitam 🔥Hutang Penjamin Kesemua hutang tersebut boleh diselesaikan dalam masa yang singkat. Dengan menjadi ahli DPEIN. Bukan itu sahaja. Ahli DPEIN boleh menjana pendapatan tambahan yang cukup lumayan. Semua ilmu yang terdapat di dalam DPEIN adalah mematuhi undang² syariah dan juga undang² negara. InsyaAllah hadir seminar kami. Untuk diberi penerangan A to Z. Penerangan melalui whatsapp dikhuatiri timbul salah faham. Whatsapp saya untuk detail seminar. En Jehan http://60172378001.wasap.my Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

GOUT, DARAH TINGGI, KOLESTEROL, DIABETES DLL CEGAH AWAL DI BULAN SYAWAL INI DENGAN BERBEKAM 13 Keadaan ORANG yg sebenarnya perlu bantuan BEKAM segera ..😍😍😍 . 1 ) Lenguh di Pinggang / Belakang 2 ) Lenguh di Bahu dan Leher 3 ) Sendi bengkak diserang GOUT 4 ) Rasa lesu dan banyak angin 5 ) Mengantuk waktu kerja dan memandu 6 ) Kulit Je.rawat dan hidung gatal 7 ) Kepala diserang migrain dan vertigo 8 ) Stress dan kurang fokus 9 ) Ada gangguan kesihatan berkaitan wanita 10 ) Merancang untuk terus sihat lagi 10 tahun 11) Lemah tenaga zahir dan batin 12) Kurang bersenam 13) Penghisap tegar rokok / vape Hubungi SEKARANG untuk Booking whatsapp TEMUJANJI kе : ✆ 017 2378001 ——————————————————————————— :: Info bekam :: . ✔ Kajian Ahli Saintis dunia telah banyak menemui bukti tentang kehebatan rawatan bekam yang dipercayai mampu merawat sehingga 72 penyakit. Bekam terbukti praktikal dan sudah diamalkan oleh manusia semenjak ribuan tahun lagi. . ✔ Bekam mampu membuang cell darah kotor yang mati, toksid beracun dan angin di dalam darah. Sedutan Bekam menghasilkan ransangan pada sistem saraf yang jasad untuk terus sihat dan mencegah penyakit kritikal. ————————————————————————————— :: Khasiat selepas Bekam :: . ✔ Selepas darah kotor dan toxid dibuang melalui bekam, darah akan bergerak lancar kerana tiada gumpalan cell darah mati dan toxid di dalam sistem darah. Cell darah baru akan terhasil untuk berkerja dalam sistem anatomi kita. . ✔ Sistem diri kita akan cergas dan bertenaga di tepat kerja. Dapat meluangkan masa berkualiti bersama keluarga dan rakan-rakan tanpa alasan kesihatan. Tubuh terus sihat untuk orang tersayang setiap hari. —————————————————————————————- MIMPI BESAR kami adalah ” Melestarikan Kesihatan Sejagat ” “Amalkan Sunnah Pasti Berkat ” . Bekam AzZahra menyediakan rawatan :: ✔ Bekam Darah Power Guasa ✔ Urutan Wanita & Lelaki Power . (Dapatkan nasihat perawat kami sebelum anda membuat rawatan) ▶ Pusat rawatan yang bersih , Mengikut Standard Procedure Bekam Klinikal. Jarum pakai buang dan Alatan di STERILE ▶ Perawat yang berpengalaman, profesional dan bertauliah …………………………………………………………………………… Cepat, dapatkan Rawatan dengan Harga PROMOSI. . PAKEJ BEKAM ( Hot Packages ) . ✔ 10CUP = RM70 ✔ 22CUP = RM120 + Urutan Guasa PERCUMA. ************************************** Pusat Rawatan AzZahra ” since 2013 membekam ribuan lelaki dan wanita ” *************************** Like dan share Www.Facebook.com/bekamVip Sertai Seminar Dewan Perkasa Ekonomi Islam Nusantara (Bebaskan Hutang Riba Anda) Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

GOUT, DARAH TINGGI, KOLESTEROL, DIABETES DLL CEGAH AWAL DI BULAN SYAWAL INI DENGAN BERBEKAM 13 Keadaan ORANG yg sebenarnya perlu bantuan BEKAM segera ..😍😍😍 . 1 ) Lenguh di Pinggang / Belakang 2 ) Lenguh di Bahu dan Leher 3 ) Sendi bengkak diserang GOUT 4 ) Rasa lesu dan banyak angin 5 ) Mengantuk waktu kerja dan memandu 6 ) Kulit Je.rawat dan hidung gatal 7 ) Kepala diserang migrain dan vertigo 8 ) Stress dan kurang fokus 9 ) Ada gangguan kesihatan berkaitan wanita 10 ) Merancang untuk terus sihat lagi 10 tahun 11) Lemah tenaga zahir dan batin 12) Kurang bersenam 13) Penghisap tegar rokok / vape Hubungi SEKARANG untuk Booking whatsapp TEMUJANJI kе : ✆ 017 2378001 ——————————————————————————— :: Info bekam :: . ✔ Kajian Ahli Saintis dunia telah banyak menemui bukti tentang kehebatan rawatan bekam yang dipercayai mampu merawat sehingga 72 penyakit. Bekam terbukti praktikal dan sudah diamalkan oleh manusia semenjak ribuan tahun lagi. . ✔ Bekam mampu membuang cell darah kotor yang mati, toksid beracun dan angin di dalam darah. Sedutan Bekam menghasilkan ransangan pada sistem saraf yang jasad untuk terus sihat dan mencegah penyakit kritikal. ————————————————————————————— :: Khasiat selepas Bekam :: . ✔ Selepas darah kotor dan toxid dibuang melalui bekam, darah akan bergerak lancar kerana tiada gumpalan cell darah mati dan toxid di dalam sistem darah. Cell darah baru akan terhasil untuk berkerja dalam sistem anatomi kita. . ✔ Sistem diri kita akan cergas dan bertenaga di tepat kerja. Dapat meluangkan masa berkualiti bersama keluarga dan rakan-rakan tanpa alasan kesihatan. Tubuh terus sihat untuk orang tersayang setiap hari. —————————————————————————————- MIMPI BESAR kami adalah ” Melestarikan Kesihatan Sejagat ” “Amalkan Sunnah Pasti Berkat ” . Bekam AzZahra menyediakan rawatan :: ✔ Bekam Darah Power Guasa ✔ Urutan Wanita & Lelaki Power . (Dapatkan nasihat perawat kami sebelum anda membuat rawatan) ▶ Pusat rawatan yang bersih , Mengikut Standard Procedure Bekam Klinikal. Jarum pakai buang dan Alatan di STERILE ▶ Perawat yang berpengalaman, profesional dan bertauliah …………………………………………………………………………… Cepat, dapatkan Rawatan dengan Harga PROMOSI. . PAKEJ BEKAM ( Hot Packages ) . ✔ 10CUP = RM70 ✔ 22CUP = RM120 + Urutan Guasa PERCUMA. ************************************** Pusat Rawatan AzZahra ” since 2013 membekam ribuan lelaki dan wanita ” *************************** Like dan share Www.Facebook.com/bekamVip Sertai Seminar Dewan Perkasa Ekonomi Islam Nusantara (Bebaskan Hutang Riba Anda) Https://bit.ly/Dpein2uSelesaiHutangRiba


By azlinda2

ISU LGBT: SIAPA AKAN MENANG AKHIRNYA? https://www.facebook.com/100000199363089/posts/2221785141171443/ Selain isu kenyataan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri bagi Hal Ehwal Agama, YB Datuk Dr Mujahid Yusof, negara dikejutkan dengan perlantikan seorang aktivis LGBT dan pengasas kepada Pelangi Campaign (boleh kunjungi laman facebook rasmi di https://www.facebook.com/PELANGICampaign/), saudara Numan Afifi sebagai pegawai khas kepada YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Menteri Belia dan Sukan. Numan terkenal dengan pengajuran Big Gay Iftar tahun lalu (Boleh baca di sini: https://www.malaysiakini.com/news/385690). Beliau pernah aktif dalam Pemuda DAP (DAPSY) Subang. Kemudian, YB Menteri telah mengeluarkan kenyataan bahawa pihak kementerian belum memuktamadkan sebarang jawatan dalam Kementerian. Saya petik kenyataan beliau; “Sehingga kini, tiada satu pun pegawai yang telah dilantik di pejabat Menteri Belia dan Sukan secara rasmi. setiausaha politik, setiausaha akhbar, pegawai tugas-tugas khas juga belum ada.” (Boleh baca di sini https://www.malaysiakini.com/news/433116 & https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155921564524794&set=a.10151326225494794.492928.721079793&type=3&theater). Apa yang mungkin sedikit mencurigakan adalah nama Numan memang sudah ada dalam laman web Kementerian Belia dan Sukan dan kemudiannya nama beliau hilang dari direktori KBS setelah dikritik hebat netizen. Saya kira kenyataan YB Menteri itu adalah positif dalam konteks kejayaan sebahagian rakyat dalam memberikan nasihat kepada pemimpin dalam melaksanakan tugas dengan lebih baik. Tapi itu bukan fokus tulisan saya. Tindakan YB Menteri sebenarnya telah dikritik keras oleh kumpulan pro LGBT. Hujahnya, seseorang itu tidak boleh didiskriminasi daripada mendapat peluang pekerjaan hanya kerana status seksualiti mereka. Antara yang mengkritik beliau adalah Datuk Ambiga Sreenevasan yang terkenal dengan gerakan BERSIH dahulu dan kini merupakan ahli Jawatankuasa Reformasi Institusi (https://www.malaymail.com/s/1631086/ambiga-shad-saleem-members-of-newly-formed-institutional-reforms-committee), satu institusi di bawah Majlis Penasihat (Council of Eminent Person). Datuk Ambiga mempunyai hubungan rapat dengan NGO Seksualiti Merdeka dan sepatutnya merasmikan NGO tersebut (http://www.malaysia-today.net/2011/11/05/police-to-question-ambiga-over-seksualiti-merdeka/ & https://www.malaysiakini.com/news/180612) yang kemudiannya dibatalkan. Antara yang juga mengkritik YB Syed Saddiq adalah Pang Khee Teik, pengasas Seksualiti Merdeka. Anda boleh membaca kisah hidup beliau di https://www.malaysiakini.com/news/344979 dan pandangan beliau berkenaan isu ini di laman facebook beliau. Saudara Syahredzan Johan (saya tidak tahu samada beliau pro LGBT atau tidak), Setiausaha Politik kepada YB Lim Kit Siang (Ahli Parlimen Iskandar Puteri) telah menyebut bahawa “Mereka yang benar-benar mahu menyumbang kepada negara mesti diberi peluang untuk berbuat demikian, tidak kira agama, kepercayaan, ras, identiti seks, warna kulit mahupun haluan politik mereka. Tidak patut ada diskriminasi atau halangan ke atas mana-mana individu yang mempunyai kebolehan dan keupayaan daripada berkhidmat untuk Malaysiah hanya atas sebab-sebab ini” yang saya kira sebagai salah satu respons kepada isu yang sama (boleh baca di https://www.facebook.com/syahredzan/posts/10156382134384014). Begitu juga reaksi yang ditunjukkan oleh Ahli Parlimen DAP bagi Kawasan Klang, YB Charles Santiago (boleh baca di https://m.malaysiakini.com/letters/433242#.W0HNRqPPi-0.facebook), Pemuda Sosialis Malaysia (boleh baca di https://www.facebook.com/PemudaPSM/posts/2071986026168025) dan aktivis golongan transeksual, Nisha Ayub (boleh baca di https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=619413825091315&id=100010681088427). YB Charles sebenarnya antara yang vokal dalam isu hak LGBT sudah agak lama dan pandangan beliau pernah dimuatkan dalam laman rasmi DAP: https://dapmalaysia.org/statements/2018/02/21/26562/. Selain itu, anda boleh juga ikuti pandangan netizen dalam isu ini di https://www.malaysiakini.com/news/433195?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook. Ramai yang mengaku bahawa mereka adalah pengundi Pakatan Harapan dan mahu melihat perubahan dalam aspek ini berbanding apa yang telah berlaku dalam kerajaan lalu. Saya kira persoalan yang dilontarkan perlu kepada perbincangan lebih dalam. Suka saya berikan analogi kes paedofilia dan hak pekerjaan. Seseorang yang telah terlibat dengan jenayah paedofilia adalah wajar dilarang bekerja di institusi yang melibatkan kanak-kanak. Walaupun beliau seorang yang mempunyai kelebihan dalam pengkeranian sebagai contoh, tidak boleh dibenarkan beliau bekerja di pejabat sekolah kerana di sana boleh berlaku kemungkinan jenayah itu berulang lagi. Mana-mana pekerjaan yang tidak melibatkan kanak-kanak, sewajarnya mereka diberikan peluang apatah lagi jika mereka sudah menjalani hukuman kerananya. Saya kira semua boleh menerima hujah ini. Saudara Numan bukan sahaja telah mengisytiharkan beliau seorang gay malah beliau adalah pejuang hak golongan berkenaan. Ada perbezaan besar antara kedua-dua perkara ini. Kementerian Belia dan Sukan adalah sebuah kementerian yang bertanggungjawab ke atas program-program belia dan pastinya semua yang dirancang dan diimplementasi oleh kementerian adalah bertujuan melahirkan generasi yang baik. Mengambil kira latar belakang saudara Numan sebagai pejuang hak LGBT serta portfolio KBS, saya kira tindakan YB Menteri (jika benar beliau menamatkan perkidmatan saudara Numan) adalah tepat dan wajar. Jika tidak, kredibiliti kementerian akan tercalar dan tidak akan mendapat kepercayaan sepenuhnya oleh rakyat. Persoalan seterusnya, adakah saudara Numan tidak boleh langsung bekerja atau dinafikan hak mendapat pekerjaan di tempat lain? Saya kira itu hak majikan yang bergantung kepada sifat dan kesesuaian pekerjaan. Adakah golongan ini akan didiskriminasi? Itu pastinya tidak mustahil. Jika kita melihat situasi pengambilan pekerjaan dalam negara, diskriminasi memang wujud seperti hanya sesetengah bangsa dicari atau yang bertudung tidak akan diambil bekerja dan seumpamanya. Jika sedemikian keadaannya, ia lebih pasti berlaku ke atas golongan yang tidak diiktiraf kerajaan (boleh baca kenyataan terbaru YB Datuk Dr Mujahid di http://www.sinarharian.com.my/nasional/lgbt-tidak-akan-diiktiraf-1.853749) dan sudah jelas statusnya dalam agama. Setakat pemerhatian saya, biasa saya temui golongan ini bekerja dalam bidang profesional, perniagaan (seperti cashier, promoter minyak wangi) dan banyak lagi. Dalam keadaan semua rakyat wajar diberi peluang bekerja atas sebab kita sebagai manusia perlukan wang untuk hidup, golongan LGBT sepatutnya sudah menjangkakan halangan-halangan yang akan ditempuhi setelah mengambil keputusan menjalani kehidupan sebagai LGBT. Saya suka untuk akhiri nukilan saya ini dengan ingatan bahawa gerakan mempromosi LGBT adalah besar dan mempunyai rantaian antarabangsa. Kini, ideologi ini semakin kuat kerana semakin ramai di kalangan orang politik yang berada di sebelah kerajaan persekutuan berprinsip sedemikian. Orang Islam tidak boleh hanya melihat isu ini dalam konteks dakwah semata-mata tetapi perlu menggunakan kuasa yang ada bagi membendung agar pengaruh mereka tidak membesar. Isu hak bekerja adalah sebahagian kecil daripada hak yang mereka mahu perjuangkan. Saya kira YB Datuk Dr Mujahid dan YB Fuziah Salleh serta ahli-ahli politik Islam dalam kerajaan persekutuan kini akan berhadapan tekanan yang sangat kuat. Buat teman-teman LGBT terutama yang beragama Islam, anda tidak salah kerana hanya diuji dengan perasaan sedemikian, tetapi salah apabila kalian mempraktikkannya apatah lagi memperjuangkan agar ia sah dan diterima masyarakat sebagai sesuatu yang normal. Anda tahu bahawa ramai yang telah dan akan menolak kalian tetapi ada sebenarnya yang mahu membantu kalian. You just need to make the right choice. Jadi siapakah yang akan menang kelak? Tepuk dada, tanya iman. #prayformalaysia Dr Fairuz Azmi Hulu Kelang


By azlinda2

Ada sesiapa yg nak kerja atas kapal Umur bawah 30 tahun Ada asas ketukangan seperti elektrik auto mekanikal piping hospitality Diperlukan 200 org Mereka yg berjaya ditemuduga ada diberikan latihan secara PERCUMA dan terus bekerja di atas kapal Gaji dibayar US Dollar. Hubungi En.Zamani Pengetua Maritime Skills Institute Kemaman Terengganu 0129541986 4000 jawatan kosong tuk anda. antaranya: – eksekutif HR, PR, finance etc -engineering – Process Engineer, Mechanical Engineer, Health & Safety Engineer -Machine Maintenance Technician -Electrical Maintenance Technician – Hoist/ Overhead crane Operator – Electric welder – Machinery part Assistant – Pekerja Am – Production Operation Technician – Mechanical Operation Technician Benefit: – Transport (30km dari tmpt bekerja shj) – Tmpat tinggal dan makanan disediakan – SOCSO, EPF – Training tuk pekerja baru. Akn dihantar ke China untuk training. Kos ditanggung oleh syarikat. Sijil akan diberikan kpd peserta. Pd yg berminat sila bawa resume dan sijil2 berkaitan semasa interview nnt MOHON SHARE MANA TAU KOT ADA RAKAN2 ATAU SEDARA MARA YG TGH MNCRI KEJE 😉 Blh tlg fwd


By azlinda2

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua warga Malaysia yg budiman. Rayuan Bantuan Rawatan Adik Aisyah Humaira’. *_Mangsa_:* Aisyah Humaira’ Binti Farhan *_Kecederaan_ :* Tersimbah Air Panas keseluruhan Badan *70%* melecur teruk. Rayuan Sumbangan dari warga Malaysia yang budiman bagi membantu kos rawatan *”Skin Graft”* dan perbelanjaan lain. Sekarang adik Aisyah dirawat di Hospital Besar Pulau Pinang. *_MAKLUMAT MENGENAI KELUARGA MANGSA_:* *_Nama Mangsa_ :* Aisyah Humaira’ Binti Farhan *_Nama Bapa_:* Muhammad Farhan Bin Suhaimi *_Nama Ibu_ :* Noraini Binti Azizan *_Punca Pendapatan bapa_ :* Operator Kilang *_Pekerjaan Ibu_:* Suri Rumah *_Tujuan kutipan_:* Membantu Kos Rawatan dan Perbelanjaan Hospital dan Menjalani Rawatan Skin Graft Bagi Memperbaiki Kecacatan Kulit Badan dan Mempercepatkan Penyembuhan Luka yang telah Melecur *_No Telefon_:* +60195269626 (Farhan – Bapa Mangsa) *_No Akaun_* *30150159241* *Hong Leong Bank* *(FARHAN B. SUHAIMI)* Bagi pengesahan dan pertanyaan lanjut, anda boleh hubungi bapa mangsa di talian *+0195269626* Sekadar membantu sesama insan dimuka bumi bertuah ini.. Semoga Allah memberkati dan melipat gandakan rezeki tuan puan serta merahmati kita semua.. Marilah kita sama-sama hulurkan bantuan sumbangan bagi anak syurga ini… Semoga kita semua diberkatiNya.. Aamiinn🤲🏻 *Mangsa adalah Cucu kepada YDP Merbok Ustaz Azizan


By azlinda2

Tajuk: *Bicara Syahadah …….* UMAT YANG TERTIPU *PERBALAHAN UMAT MELAYU BERMULA* Masalah yang berlaku hari ini elok rujuk pada AGAMA balik kerana banyak perkara Agama pada diri kita sendiri yg menjadi puncanya. BILA terjadi permasalahan atau KONFLIK dalam masyarakat jgn jadi panik. Sebagai *umat Melayu beragama Islam* kita kembali kpd Al-Quran dan As-Sunnah, kerana di situ ada JALAN *penyelesaiannya* yang diajar dan ditunjukkan oleh Allah. Banyak benda / Perkara jika digunakan AQAL utk difikirkan tidak boleh selesaikan masalah, tambah2 pula AQAL YG BERFIKIR TANPA *SYARAK* DI SISINYA. Bila org Melayu dok berbalah terutama SOAL POLITIK la ni, kemudian masing2: – membawa pandangan masing2 dengan AQAL sendiri, – dgn cara sendiri, – syok sendiri, – menghukum sendiri – fikir sendiri………. ……maka akan meningkatkan lagi tekanan, emosi, kemarahan, rasa tidak senang, permusuhan, bimbang dsbnya. Ketika ini umat Melayu Islam *WAJIB* kembali kpd Quran, Hadis, Ijma’ & Qias, bagi dikendalikan oleh *SYARAK* kerana banyak perkara boleh diselesaikan secara harmoni dan BERADAB. SEHEBAT2 AQAL MANUSIA JIKA TANPA SYARAK, CADANGANNYA PASTI JADI GILA / MAJNUN; melainkan AQAL itu *bergandingan* dgn *Syarak* utk selesaikan semua masalah Umat Melayu. Kita sudah lihat bagaimana umat Melayu Islam hampir binasa dan punah ranah serta *berpecah belah* bila pemerintah lebih banyak guna AQAL FIKIRAN & NAFSU mereka semasa mereka memerintah sebelum ini! *SENJATA ORG MUKMIN* APA YG HILANG DARI ORG MELAYU HARI INI, iaitulah *MELAYU MUKMIN*. Elok fokus utk tingkatkan amal soleh krn *senjata* org mukmin adalah *DOAnya dan IMANnya.* JIKA umat Melayu masih dok berkeras dgn memainkan ISU-ISU PANAS SEMATA, POST SANA POST SINI – UTK APA – *UTK APA?* sampai bila masalah Melayu tidak akan selesai. ORG KAFIR MERANCANG DGN *STRATEGI*, manakala org Melayu kerja berbalah, SEBAB APA BERBALAH……. sbb *kasih sayang* sudah hilang kerana *MUKMIN* tu dah tak ada. BANGSA MELAYU KENA ADA IMAN KERANA IMAN ITU MENZAHIRKAN *KASIH SAYANG*. Dari Abu Hamzah, Anas bin Malik ra, Rasulullah saw bersabda, _*”Tidak beriman salah seorang di antara kamu hingga dia MENCINTAI untuk SAUDARANYA apa yang dia cintai untuk dirinya sendiri.*_ (Riwayat Bukhari dan Muslim)  JALAN PENYELESAIAN ialah umat Melayu kena memperelokkan diri dan mempersiapkan diri dgn mengambil semula *SYARIAT* Allah yg telah di BUANG entah ke mana! AQAL akan jadi *ELOK & BERNILAI* bila ada *SYARAK Allah* yang mengawalnya. Masalah hari ini *DOA UMAT MELAYU ISLAM* TINGGAL BOLEH BERDOA SAHAJA, KERANA TIDAK MAQBUL lagi SBB kekuatan *Cahaya Mukmin* sudah sangat2 SAMAR dan hampir hilang *SINARNYA* & KEKUATANNYA utk *membawa naik* DOA2 itu MENEMBUSI LANGIT menuju hadhrat ALLAH swt tidak kesampaian. Ramai umat Melayu akhir2 ini tidak *BERDOA* dengan ADAB & CARA sunnah, ttp banyak berdoa dgn *perasaan*, *emosi*, *angan-angan*, *khayalan* dan *cita-cita* disamping sedikit harapan kpd Tuhan. Hanya sekarang yg banyak tinggal adalah org2 Melayu MUSLIM sahaja yg belum tentu lagi beriman kerana terlalu sibuk dgn URUSAN DUNIAWI & DEMOKRASI JOHN REID, yang apakah BOLEH utk diharapkan bagi menegak dan menjaga Agama Allah. Semakin dekat AKHIR ZAMAN semakin dekat kedatangan Dajjal Laknatullah semakin *bercelaru* kehidupan manusia ini. Islam sebagai AGAMA pun sudah mula di TAFSIR sendiri mengikut AQAL SENDIRI dan MELAYU2 ISLAM semata2 (tanpa Iman) inilah yg TERLIBAT dalam *permainan agama* ini, kerana apa….. kerana TAK ADA IMAN tetapi HANYA ISLAM! *JGN KITA TERSENTAK*, kerana inilah _TANDA2 AKHIR ZAMAN_ yang sedang MUNCUL. Semua yg berlaku dan sdg berlaku sudah *di TETAP & di TAQDIRkan* oleh Allah sejak Azali lagi. Kita tidak bersangka buruk TTP anda buatlah atau JUSTIFY lah sendiri keadaan *kedhaifan* dan *kelemahan* umat Melayu hari ini; – berpecah belah – berbalah dan bertekak – berdendam & berdengki – berebut-rebut pangkat dan darjat – berhambatan kedudukan dan nama, – menjadi hamba kpd KAUM yang Kafir. – berlutut tunduk dan merayu kpd _selain_ Allah iaitu manusia, – membiarkan diri dihina,di caci, di kutuk PUN TAK APA, asal mencapai hajat……PERSETANKAN! *SIKAP MUKMININ*. Apakah *MELAYU MUKMIN* bersikap begini? Hanya manusia yang bertuhankan MAKHLUK di TAHTA HATINYA sanggup melakukan sedemikian rupa. – Melayu MUKMIN *TIDAK MENJUAL* agama dengan nilai WANG yang sedikit. – Melayu MUKMIN tidak *menggadai* MARUAH AGAMA; – Melayu MUKMIN ada HARGA DIRI; – Melayu MUKMIN tidak *bangsat* di negeri sendiri, – Melayu MUKMIN tidak tunduk kpd Kafirin dan Musyrikin, – Melayu MUKMIN tidak akan biarkan negerinya di jajah kafirin, – Melayu MUKMIN ada JATI diri, – Melayu MUKMIN ada *”IZZAH*, – Melayu MUKMIN hanya memperhambakan diri mereka kpd ALLAH Azzawajalla. Jika bangsa Melayu masih berkeras mempertahankan *KEBANGSAANNYA* banyak masalah Agama Islam akan berlaku ke atas diri kita maupun anak isteri kita sendiri, dan pasti kita akan melihat kerusakan demi kerusakan di DEPAN MATA kita kelak. Kalau kita mahukan *kemenangan* kita kena keluar dari mempertahankan semangat *ASSOBIYAH* atau semangat *kebangsaan* kerana MUKMIN MUKMININ TIDAK ZAHIR & BERADA di tempat yg bernama BANGSA! Kita kena BINA KETAMADUNAN *MANUSIA MUKMIN* YG SOLEH SOLEHAH kerana jika atas nama *bangsa Melayu Muslim* semata2 TIDAK ADA apa2 *kekuatan* selain kekuatan AQAL sahaja yg sukar utk menewaskan puak Kafirin dan Musyrikin. Maka melahirkan *Melayu Mukmin* yang diperhiaskan dengan *KALIMAT AGUNG SYAHADAH* adalah sangat2 perlu kerana di situ ada JALAN KELUARNYA. Agama yg kita anuti ni mcm2 yg tak kena. Kita sepatutnya *meraikan* Agama Islam ini dengan sebaik2 KERAIAN bukan letak di tepi pintu sahaja. *Agama Islam* ini adalah satu *kemuliaan* yg Allah bagi pada kita umat Melayu, tp kita tak *JAGA dia elok2* dan kita biarkan dia agama itu seperti ANAK TIRI! Walhal AGAMA ISLAM itu adalah ANUGERAH Allah. Sedangkan pada *AGAMA ISLAM* itu terdapatnya suatu *KEHEBATAN* yg mampu menumbangkan SESIAPA SAHAJA. Tetapi sayangnya ramai umat Melayu hanya ambik Islam ini pada WAKTU2 TERTENTU sahaja spt solat, kenduri kendara, kematian, berkhatan dan seumpamanya. Walhal perkara2 utama lain pada AMALAN ISLAM itu tidak diikutnya malahan ramai pula yg mengikut *THAGHUT*. Maka *kehebatan & kemuliaan* itu turut hilang seperti *SURUTNYA AIR LAUT,* dan yang TINGGAL adalah *LUMPUR* yang hitam lagi berbau busuk! _*APA YG ADA PADA AGAMA ISLAM ITU JIKA KITA JAGA DIA ELOK2?*_ – Kemenangan – Kemuliaan – Keindahan – Kesejahteraan – Keamanan – Kedamaian – Ketenangan – Kesatuan umat – Maqbul Doa – Mendapat KEREDHOAN Allah swt. MAQBUL DOA! *MAQBUL DOA* bagi Org Melayu Mukmin, sebab itu Nabi kata *DOA ITU SENJATA ORG MUKMIN*. Umat MUKMIN bila ada *kekuatan DOA* akan menjadikan puak2 kafir kecut perut dan takut. Org *Melayu MUSLIM* memang ramai tp kita perlukan: *MELAYU MUKMIN* – Remaja Melayu Mukmin, – Pemuda Melayu Mukmin, – Muslimat Mukminat Melayu – Muslimin Mukminin Melayu, Kullu Muslimin wal Muslimat, Mukminin wal Mukminat……. *Org Muslim belum tentu lagi Mukmin*, jd kita perlu jadikan *DIRI kita* juga sebahagian dari umat Melayu Mukmin supaya setiap DOA kita di MAQBULKAN Allah. Masalahnya kat kita hari ini JULAI 2018, adakah MUKMIN itu ada pada kita umat Melayu ni? Hanya ada Melayu Islam sahaja pada nama Agama Islam, jauh drpd menghampiri MUKMIN; tinggal nama saja Islam, dan Islam tiada lagi RUHnya. *Ramai Melayu mengaku Muslim* tp Melayu manakah yg berani mengaku *MUKMIN*? Kalau mengaku Muslim lagi Mukmin kenapa banyak doa kita kena tolak walaupun umat Islam banyak macam *BUIH DI LAUT*? *MUKMIN bererti BERIMAN* atau *ADA IMAN*. *Melayu Mukmin* bererti Melayu yang BERIMAN dan yang ada *KEKUATAN, KEMULIAAN DAN KEHEBATAN*. – *Allah* ada bersama mereka, – *Malaikat2* Allah ada bersama mereka, – *Kitab2* Allah ada di sisi mereka, – Sekelian *Nabi & Rasul* bersama mereka, – *Hari Akhirat* terbentang di hadapan mereka – Syurga di atas, Neraka di bawah, – *Qada’ & Qadar* Allah di atas junjungan mereka. *Zahir Kemuliaan* yang Tak Terfikir oleh AQAL manusia: – Wajah mereka berseri. – Tangan mereka lunak bersedeqah – Jiwa mereka murni dan suci jillah, – Hati mereka tenang. – Ruh mereka sentiasa berhadap kpd Allah. – Mereka sentiasa mensyukuri NIKMAT2 Allah. – Mereka bekerja kerana Allah TANPA UPAH. – Mereka adalah *Ahli Politik* yang hebat kerana mereka berpolitik *ketika Allah bersama mereka*. Mereka tidak berpolitik dengan LOGIK AQAL dan Nafsu Ammarah, kerana itu adalah DUNIA YG TERCELA. Itulah *Bangsa Melayu yang yang Mukminin.* *Melayu Mukmin* adalah TENTERA2 ALLAH & Hulubalang Rasulullah, dan bakal menyandang pedang *AL-MAHDI* yang menjunjung *Kalimat Syahadat*. AL-MAHDI tidak mengambil tenteranya HANYA berdasarkan nama (Melayu) MUSLIM, tetapi adalah Umat Melayu Mukmin yang *mengerti* & *mengenal* Agamanya ISLAM, serta yg *menghidup* & *menegakkan* Agama Islam itu di dirinya dan seluruh kehidupannya. Bangsa Melayu yang *hanya* MUSLIM tanpa menjadi MUKMIN spt yg disebut Nabi saw iaitu *SEPERTI BUIH DI LAUT*. *BUIH* hanya ada bila ada *OMBAK*, kemudian hilang bersama ARUS, kemudian dtg lagi *Ombak* maka *BUIH-BUIH pun muncul,* kemudian hilang lagi. Begitulah bangsa Melayu jika mengikut atas nama BANGSA dan sekadar menjadi MUSLIM. BUIH SEMATA2 bukannya OMBAK, tetapi jika MELAYU menjadi *OMBAK* (MUKMIN) pasti OMBAK itu mampu MENCETUSKAN fenomena *TSUNAMI* ketakutan kpd puak2 yang KUFUR, MUNAFIQ & MUSYRIKIN. Inilah yg seharus kita fikirkan sekarang, bukan *mencetuskan perbalahan, pertengkaran* yang akhirnya membuka ruang permusuhan. Semua *Melayu Islam* kena gembeling usaha utk membina *KEUPAYAAN BERUGAMA* sepertimana yg Allah dan Rasul-Nya kehendakki. *KESATUAN & PENYATUAN* itu hanya mampu terbentuk di bawah SATU *KALIMAT* iaitu, *لا إله إلا الله محمد رسول الله* “La Ilaha IllAllah Muhammadur Rasulullah …. Kerana utk menyatukan Melayu di atas *platform* apa sekalipun tidak akan berjaya kerana *SUNNAH* Rasul saw telah menunjukkan CONTOH TELADAN ke atas penyatuan UMAT MANUSIA harus dilakukan dibawah *naungan & payung* KALIMAT AGUNG DUA KALIMAT SYAHADAH. ATURANNYA: Tutup dulu *PINTU2* PERBALAHAN & PERMUSUHAN kerana jika di SAKAT, jika di USIK, jika di ACAH, jika di PERMAIN2KAN akan *terbukalah* RUANG2 PERMUSUHAN utk Iblis dan Setan2 mencelah masuk bagi *meniupkan* *API pernusuhan* yg akhirnya merugikan org Melayu semua. Lupakan sengketa, hentikan kutuk mengutuk, hina menghina, kata mengata, maki memaki kerana semua itu HASUTAN dan BISIKAN Syaitan. KERJA2 ITU SEMUANYA BUKA PEKERJAAN ORG MELAYU MUKMIN! *KENA YAQIN*DGN ALLAH.* JGN INGAT ALLAH TAK TOLONG KITA JIKA KITA KEMBALI KPDNYA. TUHAN PASTI TOLONG KITA JIKA MENJADI *MUKMIN*, kerana MUKMIN itu *KEKASIH ALLAH* – HABIBULLAH – PASTI SEBENTAR LAGI AKAN DTG BANTUAN & PERTOLONGANNYA. *Melayu Mukmin* adalah BERSAUDARA antara satu sama lain. Bila bersaudara BERERTI bukan musuh! *TANDA MUKMIN (BERIMAN) IALAH MENGASIHANI SAUDARA SEMUKMINNYA.* Insyaallah, BERUBAHLAH. Jadilah MUKMIN yang MUSLIM. Semoga bermanfaat. Jazakallah khair. Muhyiddin Al-Jilani.


By azlinda2

PENYEBAB PENYAKIT KRONIK MODEN SEMAKIN BANYAK MENYERANG ORANG RAMAI DI MALAYSIA #kurang BERSENAM #tak jaga pemakanan #STRESS #pencemaran ================================= PEROKOK TEGAR & YANG MALAS BERSUKAN -TUBUH ANDA BANYAK TOKSIN JAHAT ================================= 👉Jika seseorang yang tidak pernah membuang toksin sejak lahir hingga umurnya mencecah 30 tahun, bermakna sudah macam-macam sisa toksin serta darah kotor terkumpul dalam badannya ✔️LAKUKAN PENCEGAHAN AWAL Suatu penyelidikan yang dilakukan oleh beberapa pakar kesihatan Jepun mendapati, berat kotoran yang tersumbat dalam tubuh manusia atau lebih dikenali sebagai toksin adalah lingkungan 2kg hingga 4kg. Bayangkan jika tubuh anda dihuni oleh toksin berbahaya sebanyak itu. Pasti memberi impak besar kepada kesihatan tubuh. Hal ini dapat dibuktikan lagi melalui hasil kajian klinikal, 90% daripada punca penyakit berbahaya adalah berpunca daripada kolon atau usus besar Toksin adalah bahan kimia atau racun yang boleh merosakkan organ dan sel tubuh. Jika tidak dikeluarkan toksin maka akan terjadilah penyakit-penyakit kritikal. Kajian saintifik telah menunjukkan bahawa bekam dapat menyingkirkan sel-sel darah mati, rosak, cacat dan menyingkirkan toksin(racun) serta angin yang berlebihan dari tubuh badan. Dikatakan 93 jenis penyakit dapat dirawat melalui kaedah bekam Bekam juga bertindak mencegah serta merawat penyakit kritikal.Detoksifikasi terbaik tanpa kesan sampingan. Dari Anas bin Malik, Rasulullah saw bersabda: “Sesungguhnya cara pengobatan yang paling ideal/baik yang kalian pergunakan adalah hijamah (bekam).” “Anda Boleh Menyediakan Diri Anda Untuk Menjadi Sakit, Atau Anda Memilih Untuk Kekal Baik” ———————————————- Ikuti Kami : Facebook : BekamVip Instagram : @jehan799 Hotline Tempahan Bekam whatsapp : 017-237 8001 Like dan share


By azlinda2

Nurul adlina: Newly acquired project for Advancecon Holdings Berhad. Project office will be located in the area of Kuala Selangor. Immediate vacancy, those with highway and infra experience are encouraged to apply. Email your CV to hazila@advancecon.com.my Project: West Coast Expressway (WCE) No. of Position: Headcounts: 1 Project Manager 1 2 Construction Manager 1 3 Assistant Site Manager 2 4 Bridge Engineer 4 5 Roadwork Engineer 4 6 QC Engineer 2 7 Safety Officer 1 8 Site Safety Supervisor 4 9 Environmental Officer 1 10 M & E Engineer 1 11 Site Supervisor 8 12 Land Surveyor 3 13 Technical Engineer 1 14 Contracts Executive (site based) 2 15 Draughtsman 1 16 Project Admin Executive 1 17 Site Clerk 1 18 Chainman 8 ☝🏼 Tolong war2 kan kepada sesiapa yg berminat.


By azlinda2

Newly acquired project for Advancecon Holdings Berhad. Project office will be located in the area of Kuala Selangor. Immediate vacancy, those with highway and infra experience are encouraged to apply. Email your CV to hazila@advancecon.com.my Project: West Coast Expressway (WCE) No. of Position: Headcounts: 1 Project Manager 1 2 Construction Manager 1 3 Assistant Site Manager 2 4 Bridge Engineer 4 5 Roadwork Engineer 4 6 QC Engineer 2 7 Safety Officer 1 8 Site Safety Supervisor 4 9 Environmental Officer 1 10 M & E Engineer 1 11 Site Supervisor 8 12 Land Surveyor 3 13 Technical Engineer 1 14 Contracts Executive (site based) 2 15 Draughtsman 1 16 Project Admin Executive 1 17 Site Clerk 1 18 Chainman 8 ☝🏼 Tolong war2 kan kepada sesiapa yg berminat.


By azlinda2

*Sketsa Siksa* Atan dan Jonet tk ambik peduli teguran Tok Menteri Mujahid, apatah lagi itu adalah antara dorang ngan Tuhan…dan Atan bersama Jonet tambah bangga apabila dapat bekap kuat dari Persatuan Chai², moral bertambah tinggi apabila Tok ketua Persatuan Tusuk Belakang di lantik sbg orang kuat Menteri Muda… Atan dan Jonet tambah suka apabila ada pulak sokongan berbagai pihak saraf otak terganggu memberi sokongan, asalkan Atan dan Jonet menyumbang kpd perubahan negara…janji Atan dan Jonet jangan lawan arus liberalisme atau bertaubat…agama bukan lagi sumber rujukan utk tadbir negara… Sekarang Atan dan Jonet bercadang mendapatkan zuriat… Masalah utamanya Atan dan Jonet seriau untuk mengandung! namun kehendak berzuriat tetap utuh se utuh Cinta mereka…Atan tolak cadangan kepada Jonet utk beranak, Jonet tak sanggup beranak, tapi sanggup mengandung sahaja…terbayang nantinya jub…nya Rabak! mampus tak berak! Di pujuk rayu si Atan, bersetujulah Jonet utk mengandung… Atan yang bersungguh, pagi, tengah hari dan malam tak cukup kopi tongkat ali, di belasahnya viagra, ketum dan sebagainya….menambah umph katanya… Jonet tak kalah dengan Jamu penggalak, manjakani dan segala ubat kesuburan…percaya sungguh dua matyeh@minah ini dengan teori tersebut… Mengada-ngada Jonet buat² mengidam mahu makan nangka, rebung, durian dan segala macam mak neka…kerana pengorbanan Jonet sanggup mengandung, Atan berusaha adakan kehendak semua itu… Masuk beberapa minggu perut Jonet kembung masuk angin di sebabkan sekalian ubat dan jamu berlaga angin dalam usus… Sendawa angin jonet di sangka Atan adalah muntah…Atan sengih panjang, menyanyi nyanyi kecil bakal papi kepada “zuriat” yg kembung dlm kandungan Jonet… Jonet tersiksa menanggung sengkak angin dari ulu hati hingga ke usus…meraung-raung.. “Siksanya mami mengandung anak sulong” adu anje Jonet kepada Atan, sambil melentok kepala ke bahu Atan… Di tanya jiran kpd Atan, apa kena dgn Jonet yg terjerit-jerit… “Oooo….pembawakan budak tu….dah ada isi” bangganya Atan membuntingi Jonet.. Jiran² mampu menggeleng kepala simpati dan beristiqfar sahaja…. Jonet merayu Atan utk ke Klinik… “Papi Ayang….mami anje dah tak tahan ni….sakit memulas-mulas, nakal sgt bdak kat dalam ni…” keluar air mata Jonet Tumpah kasih sayang tak berbelah bahagi Atan kepada Jonet, pasangannya yang gagal di ijab kabulkan…malah terhalau dari rumah keluarga apabila berkeras tidak mahu “bercerai”. Di dalam klinik, Jonet di periksa oleh Doktor wanita… Atan berkeras hendak menemani Jonet, tapi di tegah pembantu Doktor… “Doc, Kawan pesakit nak masuk sama dalam bilik rawatan, nak bagi moral support katanya” adu pembantu “Aik….nampak sado saja, masih nak berteman?” Doktor muda tak faham jalan cerita… Di katil rawatan “Sabar mami anje…” memujuk “Sakitlah papi ayang” manja, mengada dan memulas-mulas, muka dah berupa rempeyek!. Doktor wanita muda naik geli geleman melihat drama aksi² haram zadah… Doktor muda tak tahan lalu muntah di singki…. “Aik…doktor pula tersangkut pembawakan budak anje….” Atan berbisik kpd Jonet, “tentu baby kita ni Power Rangers, sampai doktor pun tersangkut” sambil mengelus tangan lembut dan membelai rambut Jonet…Jonet masih terkial-kial menahan sakit…sesekali sendawa berbau macam² aroma…pembantu doktor segera meminta pasangan sonsang keluar menunggu di kaunter ubat… Doktor wanita muda sudah tahu gerangan apakah drama tersebut… Sambil mengarahkan pembantunya segera mengisi “ubat” dan mengenakan bayaran… “Encik…nanti ubat ni di makan sekaligus se peket ye….banyakkan rehat selepas itu k….” Atan membayar dan membebel, “tak buat pemeriksaan pun charges mahal, cekik darah, kita nak jugak tahu keadaan budak kat dalam perut tu..lansung tak bagi tahu.” Pembantu klinik terkebil-kebil… “doctor, ubat apa yang doctor bagi tu?….saya tak pernah tengok pun ubat tu di beri kepada pesakit sebelum ni…” “Julap !” selamba aje doctor menjawab (sakit hati barangkali) Di apartment Atan💜Jonet…. “Ayanggggggg!!!” tak sempat Jonet bangkit telah bersalinlah “kandungan” nya selepas menelan 1 jam menelan ubat… Atan terpaku turut tersembur kandungan Jonet yang di pangkunyahairan tak ada bunyi tangisan budak…tak puas hati Atan menyelak kain batik Jonet dan meraba-raba kebasahan mencari lembaga baby….”kenapa awal sangat dah bersalin, bukanke 9 bulan” masih bodoh dalam basahnya “kandungan” Jonet… Jonet kepuasan “bersalin” dengan mengeluarkan segala toksid….lega! Atan yang bergelumang sebagai bidan menangis kerana berzuriatkan bahan² isi perut Jonet… Di sudut rumah, sehelai kertas A4 bersama gambar Robert Mugabe tertulis komen…Aku akan bebaskan Pasangan Homeseksual selepas mereka berjaya melahirkan anak. Atan dan Jonet terus hidup dalam khayalan…setiap bulan akan datang ke Klinik berlainan utk memeriksa kandungan… Nukilan TN ISMET GS 09/07/2018


By azlinda2